Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Coreea de Sud: 1 miliard de dolari pentru digitalizarea sistemului de educație, într-un singur an

În ultimul an Coreea de Sud a investit 1200 de miliarde de won (cca 1 miliard de dolari) pentru digitalizarea școlilor și universităților, în cadrul unui proiect gigant, intitulat «New Deal 2.0», care prevede investiții de peste 50 de miliarde de dolari până în 2025 pentru digitalizarea tuturor domeniilor de activitate, scrie revista franceză Le Point.

Profitând de restricțiile impuse de Covid, care au lăsat sălile de cursuri goale, în timp ce elevii și studenții au continuat cursurile online, autoritățile au reușit să crească spectaculos procentul digitalizării: de la 20 000 de săli de cursuri care beneficiau de Wi-fi în iunie 2020, adică 20% din total, s-a ajuns la nu mai puțin de 380 000 de săli de cursuri conectate la internet, adică 80% din total.

Trebuie menționat că 99,5% din gospodăriile din Coreea de Sud sunt conectate la internet (față de 85% în cazul Franței) și 75% dispun de un computer (față de 82% în Franța).

”Desigur simpla prezență a infrastructurii nu este suficientă. Este nevoie de efort pentru a asigura un conținut diversificat în ce privește învățământul online, instruirea utilizatorilor, susținerea categoriilor dezavantajate, etc”, explică Moonhee Kim, ministru adjunct al educației.

În Coreea de sud există circa 1000 de centre de instruire numerică, iar copiii care provin din medii dezavantajate au primit tablete sub formă de împrumut gratuit. De asemenea, profesorii dispun de calculatoare de ultimă generație și beneficiază și ei de cursuri gratuite de instruire.

”Oricum, Coreea de Sud se afla la un nivel avansat din punct de vedere al digitalizării atunci când s-a declanșat pandemia. A fost nevoie doar de o lună pentru ca tot învățământul să treacă în online”, explică Cornelius Kalenzi, cercetător la Korea Advanced Institute of Science (KAIST).

Cu toate acestea, un sondaj de opinie realizat în vara anului 2020 arată că 50% din elevii și studenții chestionați sunt nemulțumiți de calitatea învățământului online, iar 80% dintre profesori sunt de părere că învățământul online adâncește diferențele dintre elevii buni și cei cu rezultate nesatisfăcătoare.

Soluția pentru viitor ar fi un sistem hibrid: parțial cu prezență fizică, parțial online. ”Trebuie bine gândită o modalitate de a combina lumea off line cu cea online... astfel încât calitatea educației să crească, în paralel cu scăderea costurilor”, spune Cornelius Kalenzi.

Un punct de vedere asemănător exprimă și Ministerul sud-coreean al educației: ”Chiar dacă se va reveni la prezența fizică în școli, trebuie să profităm de experiența acumulată în această perioadă și să profităm de atuu-rile învățământului online. Obiectivul digitalizării învățământului este de fapt inovația, inclusiv în ce privește predarea cursurilor”, spune  Moonhee Kim.