Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Cum identifică și marchează informațiile false din mediul online specialiștii Agenției France Presse

Agenția France Presse și-a lansat Serviciul de verificări digitale în Franța, în 2017, acesta devenind de atunci una din cele mai importante organizații de fact checking la nivel mondial, cu activitate în 80 de țări din lume, în mare parte datorită colaborării strânse cu Facebook, în cadrul programului Third-Party Fact-Checking, creat de rețeaua socială americană. Din noiembrie 2020 serviciul este activ și în România, în limba română.

Practic, pe baza cercetărilor specialiștilor AFP, Facebook marchează cu o etichetă postările care se dovedesc false și îndrumează cititorul către un articol separat în care AFP explică în detaliu contextul: de unde a pornit știrea falsă, cine a preluat-o, cine a distribuit-o etc.

”Conținutul nu este șters ca rezultat al evaluării, dar este etichetat și prezentat mai jos în News Feed, astfel încât să fie văzut de mai puțini oameni”, după cum precizează serviciul pe site-ul său.

Toate detaliile despre modul de funcționare al serviciului, în limba română, aici.

Exemple de știri identificate drept false, cu toate explicațiile aferente, în limba română, aici