Play
Ascultă RFI Romania
Play
Ascultă RFI France
Ascultaţi


Asociația Pro Infrastructură critică planurile Primăriei Capitalei pentru decongestionarea traficului

trafic_bucuresti.jpg

Sursa imaginii: 
RFI

Primăria Capitalei are în vedere două mari proiecte pentru decongestionarea traficului rutier. Primul presupune implementarea unui metrou de suprafaţă pe infrastructura existentă a CFR, în timp ce al doilea propune crearea a zece ieşiri care să facă legătura între cartierele bucureştene și autostrada de centură. Pentru realizarea acestor obiective, Consiliul General al Municipiului Bucureşti ar urma să încheie un parteneriat cu Ministerul Transporturilor şi cu Consiliul General Ilfov.

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, afirmă că nu a existat în ultimii zeci de ani o abordare integrată a ceea ce a însemnat trafic în Bucureşti. Pentru a rezolva această problemă se are în vedere o soluţie sistematică - respectiv utilizarea autostrăzii de centură pentru a avea zece ieşiri din cartierele bucureştene şi metroul de suprafaţă. Pentru realizarea primului obiectiv, Consiliul General al Municipiului Bucureşti va încheia un parteneriat cu Ministerul Transporturilor şi Consiliul General Ilfov.

”Nu a existat în ultimii zeci de ani o abordare integrată a ceea ce a însemnat trafic în Bucureşti. O să vedem intervenţii punctuale, un pasaj aici, un pasaj acolo, dar nu a existat o abordare care să privească această problemă structural”, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, primarul general, Nicuşor Dan. 

Potrivit acestuia, exista două abordări ale acestei probleme: 

1. Utilizarea autostrăzii de centură pentru a avea zece ieşiri din cartierele din Bucureşti 

2. Metroul de suprafaţă pe infrastructura CFR

La RFI, Ionuț Ciurea, de la Asociația Proinfrastructură, explică faptul că ”aceste proiecte sună bine pe hârtie, dar ele nu sunt fezabile”.

„Metroul de suprafaţă pe infrastructura CFR nu se justifică”, e de părere Ionuț Ciurea, care argumentează prin faptul că Bucureștiul nu are o zona metropolitană atât de dezvoltată astfel încât să se justifice investiții în această direcție.

El mai spune că primarul general are multe alte probleme care trebuie rezolvate. Una din ele este înlocuirea căilor de tramvai învechite. Ciurea atrage atenția că „Primăria Bucurețti a cumpărat pe bani grei tramvaie noi care, însă, nu vor avea pe ce să ruleze, multe din liniile de rulare din Capitală fiind extrem de vechi și avariate”.

Ascultă:

 
Ionuț Ciurea, de la Asociația Proinfrastructură, despre problemele de trafic rutier ale Capitalei