Play
Ascultă RFI Romania
Play
Ascultă RFI France
Ascultaţi


Șoferii români, din ce în ce mai deschiși să cumpere mașini electrice

ap19338728228905.jpg

Jumătate dintre români ar vrea să-şi cumpere maşini electrice
Sursa imaginii: 
AP/Richard Vogel

Jumătate dintre români vor să-şi cumpere maşini electrice pentru a reduce costul cu alimentarea şi a proteja mediul. Infrastructura de încărcare rămâne principalul motiv de reticenţă. Asta indică un studiu Deloitte. Cercetarea arată și cum evoluează concret piața autohtonă a mașinilor electrice comparativ cu alte state europene.

Maşinile hibride şi electrice sunt preferate de aproape jumătate dintre consumatorii români (46%). Ei spun că ar alege o astfel de motorizare pentru viitoarea maşină, arată studiul Deloitte realizat în 25 de ţări din întreaga lume, după cum reiese dintr-un comunicat oficial citat de Agerpres și G4media.

Dintre românii care ar alege variata mașinii electrice, aproape două treimi (63%) ar face o astfel de achiziţie datorită costului cu alimentarea, care rămâne încă scăzut faţă de motorizarea pe benzină sau motorină, 49% sunt motivaţi de protecţia mediului, 47% de sănătatea personală, iar 40% sunt atraşi de stimulentele acordate de stat.

Dintre ţările europene analizate în studiu, în cinci se remarcă faptul că numărul consumatorilor care intenţionează să îşi cumpere o maşină pe combustie internă a scăzut sub 50%. Este vorba de cele mai mari pieţe din regiune, respectiv Germania (49%), Franţa (48%), Marea Britanie (47%), Spania (35%) şi Italia (31%).

În România, procentul celor care rămân fideli unei maşini pe motorină sau benzină este de 50%. Dintre participanţii din România care preferă o maşină electrică, cei mai mulţi ar opta pentru un model hibrid, în timp ce interesul pentru maşinile exclusiv electrice rămâne încă redus, doar 7% din totalul respondenţilor români având o astfel de opţiune.

Motivele pentru care unii români rămân reticenţi cu privire la maşinile electrice sunt legate de infrastructura publică de încărcare, încă precară (23%), autonomia limitată a mașinilor electrice (16%), dar şi preţul ridicat (15%). În celelalte ţări europene analizate, autonomia limitată reprezintă principalul motiv de reticenţă – Franţa (25%), Germania (24%), Italia (22%), Polonia (22%).

Consumatorii europeni care încă preferă motoarele clasice aşteaptă ca autonomia motoarelor electrice să crească pentru a îşi schimba opţiunea. Britanicii sunt cei mai exigenţi, aşteptând ca autonomia să ajungă la 700 de kilometri.

În fine, studiul mai arată că cei mai mulţi români plănuiesc să îşi încarce maşina electrică acasă (49%), dar aproape la fel de mulţi (45%) spun că vor să apeleze la staţiile publice de încărcare. În alte ţări europene, procentul celor care vor să îşi alimenteze maşina electrică acasă creşte la 81% în Marea Britanie, 71% în Austria sau 70% în Germania.