
Social
Haos în transporturile aeriene. Cu câte ore înainte de zbor e bine să mergem la aeroport?
haos_transporturi_aeriene_zbor_aeroport.jpg

Purtătorul de cuvânt al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Traian Bădulescu, spune la RFI cum s-a ajuns în această situație: ”Vorbim de lipsa de personal de pe aeroporturi, pentru că a venit pandemia și precum au făcut multe alte firme și companii din alte domenii, aeroporturile au disponibilizat mulți angajați și nu au putut prevedea boom-ul turistic, care a izbucnit din nou în ultimele luni, pentru că scăpând de restricții sau restricțiile fiind eliminate total sau parțial, mai bine zis, în majoritatea țărilor din lume, turiștii au început din nou să-și dorească să călătorească și a crescut mult numărul de rezervări, deci inclusiv și de zboruri, dar din păcate, aeroporturile nu au prevăzut acest lucru și au rămas cu nivelul înjumătățit, de cele mai multe ori, al personalului, precum anul precedent”.
Reprezentantul ANAT explică de asemenea ce drepturi au pasagerii afectați de haosul de pe aeroporturi: ”Recomand turiștilor să-și facă oricum asigurarea de călătorie, care include și clauze, pe lângă cea de probleme de sănătate, accidente, include și potențiala pierdere a bagajelor, dar pasagerii trebuie să știe că inclusiv dacă este o întârziere de mai multe ore, din vina companiei aeriene și chiar dacă compania aeriană îi oferă alternative, curse la alte ore sau pe destinații apropiate, pasagerul are dreptul să solicite despăgubiri, pentru anulare sau întârziere mare a cursei, cu până la 600 de euro. E drept, nu este o cale ușoară, cu companiile aeriene se comunică ceva mai greu, pentru că nu au personal numeros și au mulți pasageri. Există firme specializate, inclusiv în România, care contra unui comision, firește, se ocupă de restituirea sumei. Bine, ideal ar fi să nu apară incidente, pentru că dacă turistul nu și-a putut recupera bagajul sau a pierdut conexiunea, deja a pierdut o zi sau mai mult din concediu”.