O treime din șantierele pentru autostrăzi și drumuri expres, în pericol de a fi oprite

drum.jpg

Aproximativ o treime din șantierele la autostrăzi și drumuri expres din România riscă să se oprească
Sursa imaginii: 
Facebook/Asociația Proinfrastructură

Aproximativ o treime din șantierele la autostrăzi și drumuri expres din România riscă să se oprească. Asta, în condițiile în care constructorul Spedition UMB avertiează că va opri lucrul la cele 7 mari șantiere pe care muncitorii săi lucrează în prezent. Pe scurt, constructorul este nemulțumit de schema de compensare a costurilor decisă de statul român, care nu acoperă creșterile substanțiale de prețuri înregistrate în special la materialele de construcții. Autoritățile române ar face bine să deblocheze situația, afirmă la RFI Ionuț Ciurea de la Asociația Proinfrastructură. El avertizează că ar fi un dezastru ca aceste contracte să fie stopate, iar șantierele la autostrăzi și drumuri expres să fie oprite.

Constructorul român Spedition UMB, deținut de familia omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, printre cei mai importanți antreprenori de drumuri din țară, amenință că va opri lucru pe cele 7 mari șantiere ale sale de drumuri expres și autostrăzi (140km) începând din 11 iulie.

„UMB oprește lucrul pe toate șantierele! Unul dintre cei mai importanți antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură rutieră a luat o decizie fără precedent: începând de luni, 11 iulie 2022, nu își va mai chema oamenii la muncă. Săptămâna curentă este una de odihnă, conform procedurilor interne, angajații UMB lucrând 14 ore pe zi plus sâmbetele”, avertizează Asociația Pro Infrastructura.

Compania UMB Spedition a transmis Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere că nu poate duce la capăt contractele pe care le are în vigoare cu statul român din cauza creșterilor de prețuri la materialele de construcție, notează profit.ro.

Cu toate acestea, CNAIR spune că societatea nu vrea să renunțe la contracte, ci doar să beneficieze de prevederile unei Ordonanțe care ar permite firmelor ce au contracte cu statul ajustări de prețuri în cazuri de acest fel, cum sunt scumpirile din ultima vreme, notează aceeași sursă.

Autoritățile române ar face bine să deblocheze situația, afirmă la RFI Ionuț Ciurea de la Asociația Proinfrastructură. El avertizează că ar fi un dezastru ca aceste contracte să fie stopate, iar șantierele la autostrăzi și drumuri expres să fie oprite. Ascultă:

 

 
Ionuț Ciurea de la Asociația Proinfrastructură, despre pericolul opririi șantierelor la autostrăzi