
Social
Trotinetele electrice: reguli noi, probleme vechi
trotinete_electrice_reguli_probleme.jpg

Tinerii sub 14 ani nu au voie să folosească trotinetele electrice, iar utilizatorii trebuie să poarte cască de protecție dacă au sub 16 ani.
În plus, folosirea acestor vehicule motorizate e permisă doar pe pistele pentru biciclete sau pe drumurile unde viteza maximă admisă pentru mașini este de 50 de kilometri pe oră.
În ciuda dezbaterilor aprinse din spațiul public în ultimii ani, problemele privind trotinetele electrice persistă. În continuare, sunt utilizate pe trotuare și în unele cazuri pot fi văzute două sau chiar trei persoane pe aceeași trotinetă.
Reprezentanta ActiveWatch Irina Zamfirescu spune la RFI cum se explică acest lucru: ”Discutăm despre comportamentul uman. Dacă ne uităm la șoferi, practic, în ciuda Codului Rutier, fac niște lucruri care contravin normelor din Codul Rutier. Are foarte mare legătură, cred eu, cu lipsa educației rutiere. Teoretic, noi avem obligatoriu prin lege niște ore săptămânale de educație rutieră în școli. Din ce știu eu, Ministerul de Interne care ar trebui să le facă nu se ocupă cu foarte mare atenție de aceste ore”.
Ea subliniază că ”pe de altă parte, mai există situația haosului infinit din municipiul București. O să vă dau cea mai recentă ședință de Consiliu General în care a fost votată ideea de accesibilizare parțială a trotuarelor din București, unul dintre motive fiind nevoia ca bicicliștii să poată să intre pe trotuar mai ușor, să coborâm acele borduri, pentru că e greu pentru bicicliști, printre alte categorii, sigur, în condițiile în care bicicliștii nu au ce să caute pe trotuar”.
Irina Zamfirescu spune că ”mai e o situație: infrastructura deficitară, adică avem această problemă de lipsă de infrastructură dedicată transportului alternativ. În continuare, avem niște mici bucățele de pistă, care nu sunt conectate între ele, în continuare mie mi se pare că lipsește o campanie de promovare”.