Play
Ascultă RFI Romania
Play
Ascultă RFI France
Ascultaţi


1 din 5 copii din generația Z vrea să fie influencer și toți folosesc Youtube pentru a învăța ceva

generatia_z.jpg

generatia z
Generația Z stă pe Youtube pentru a învăța câte ceva.
Sursa imaginii: 
Freepik.com

Generația Z reprezintă copiii i din grupa 12-15 ani, iar influencer înseamnă  sau vedetă pe internet. Acestea sunt rezultatele unui studiu realizat de programele naționale “Vreau să Fiu Antreprenor”  și “Insights” – parte a organizației Romanian Business Leaders, în colaborare cu agenția pentru studii de piață IZI data. Platforma preferată a generației Z este  Youtube, unde copiii petrec o medie zilnică de 2,3 ore, urmată de Instagram, Facebook și TikTok. Partea bună a timpului petrecut pe Youtube, este că tinerii folosesc această platformă  pentru a învăța, a urmări diverse cursuri, a se informa și, mai ales, pentru a-și dezvolta personalitatea.

„Astfel, utilizarea rețelelor creează tendințe noi de învățare, inovative, pe care tinerii le încorporează în procesele lor de informare și învățare. Acest comportament va trebui preluat și integrat de instituțiile educaționale și companii ca un mod nou de a preda și a capta atenția Generației Z”, a declarat Monica Muscă, Managing Partner First PR Agency.

Băieții folosesc Youtube și Discord semnificativ mai mult decât fetele, în timp ce fetele petrec mai multe ore pe TikTok, în comparație cu băieții.  De asemenea, se observă că utilizarea WhatsApp crește o dată cu vârsta, asemenea emailului.

RFI a discutat despre rezultatele studiului cu Cristian China Birta, de la compania de marketing digital Kooperativa 2.0, el însuși unul dintre cei mai vechi influenceri in România.