Play
Ascultă RFI Romania
Play
Ascultă RFI France
Ascultaţi


Consiliul Național al Elevilor: Peste 42% dintre profesori recunosc că nu au sesizat o ilegalitate din şcoală

scoala.jpg

Angajații din Învățământ cer creșterea salariilor din sistem
Sursa imaginii: 
Pixabay (ilustrație)

Peste 28% dintre elevii care au participat la un studiu realizat de Consiliul Naţional al Elevilor spun că au sesizat fapte de discriminare. În proporţie de peste 60%, personalul şcolii este cel care a discriminat. În plus, peste 30% dintre elevi au recunoscut că au asistat sau chiar au participat la comiterea de fapte cu violenţă în şcoală. În schimb, peste 42% dintre profesorii chestionaţi recunosc că nu au sesizat o ilegalitate din şcoală, deşi ar fi trebuit.

 

Consiliul Naţional al Elevilor a relizat un chestionar referitor la implementarea Statutului Evelului în unităţile de învăţământ din România la care au răspuns 20.821 de elevi şi profesori din învăţământul preuniversitar - 17.963 elevi (87.9% din mediul urban şi 12.1% din mediul rural) şi 2.858 de cadre didactice (64% din mediul urban şi 36% din mediul rural). 

”Statutul Elevului este primul act normativ din sfera învăţământului preuniversitar, elaborat la iniţiativa şi cu implicarea Consiliului Naţional al Elevilor, şi în care se regăsesc toate drepturile, îndatoririle şi obligaţiile ce revin elevilor înmatriculaţi în unităţile de învăţământ de stat, private sau confesionale din România. Acum, la mai bine de 6 ani de la aprobarea acestui document extraordinar de important, ne lovim, în continuare, de mari probleme atunci când vine vorba despre implementarea corectă a prevederilor acestuia în şoli. Principala cauză este, din păcate, necunoaşterea conţinutului actului normativ de către membrii comunităţii şcolare - elevi, părinţi şi profesori”, au transmis reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor, citat de News.ro.

Potrivit rezultatelor, 37% dintre elevi încă nu au auzit sau nu cunosc prevederile Statutului Elevilor.  Chestionarul a relevat şi că 28,2 % dintre elevii respondenţi au sesizat cazuri de discriminare în funcţie de gen, etnie, statut socio-economic.  Potrivit aceluiaşi document, 60,1% dintre cei care discriminează reprezintă personalul didactic şi nedidactic al şcolii.  

Potrivit aceluiaşi raport, 31,3% din elevii respondenţi au afirmat că au asistat sau chiar au participat la acte de violenţă în şcoală, în timp ce 68,7% au negat implicarea în astfel de fapte.  

În cadrul cercetării, profesorii au fost întrebaţi dacă au sesizat autorităţile în cazul în care au sesizat o ilegalitate în şcoală.  ”57,9% dintre profesori au sesizat întotdeauna autorităţile competente atunci când în şcoala lor s-a produs o ilegalitate. Restul de 42,1% recunosc că au existat cazuri în care nu au sesizat autorităţile, deşi a fost nevoie. Acest procent este dezazmăgitor, luând aminte de rolul personalului de a asigura siguranţa elevilor în unitatea de învăţământ”, au mai transmis elevii.