
Social
Pasagerii vor fi despăgubiţi pentru curse anulate sau întârziate
După doi ani de negocieri dificile, Parlamentul European şi statele membre au ajuns la un acord cu privire la un regulament care va acoperi toate serviciile normale, naţionale sau transfrontaliere pe distanţe lungi (250 de kilometri sau mai mult).
Astfel, noua legislaţie prevede compensaţii de până la jumătate din preţul biletului, în plus faţă de rambursarea integrală a tichetului, dacă un operator anulează o călătorie şi nu poate astfel să îşi onoreze contractul de transport. Această regulă se aplică şi în cazul unei întârzieri mai mari de două ore, dacă operatorul nu poate oferi pasagerilor nici o redirecţionare sau un alt mijloc de transport pentru continuarea călătoriei.
Pasagerii care, în urma unei anulări sau a unei întârzieri mai lungi de două ore, doresc să renunţe la călătorie, au dreptul la o rambursare integrală a preţului biletului călătoriei.
În cazul unei întârzieri mai mari de 90 de minute, pasagerii au dreptul la gustări, mese sau băuturi răcoritoare. Dacă o călătorie este întreruptă sau are loc un accident care presupune cazarea peste noapte, operatorii sunt obligaţi să ofere călătorilor cazare la hotel în valoare de până la 80 de euro pe noapte.
Obligativitatea privind cazarea dispare în cazul unor catastrofe naturale sau a unor condiţii meteorologice foarte dificile care pun în pericol securitatea transportului.
În cazul pierderii sau deteriorării bagajelor, operatorii vor trebui să prevadă o rambursare de minimum 1.200 de euro, precum şi rambursarea unei sume de până la 220.000 euro (sau mai mult, dacă este prevăzut în legislaţia naţională), în caz de deces sau vătămare în urma unui accident.
Pentru a permite companiilor mai mici să se adapteze noilor exigenţe, Parlamentul va acorda statelor membre posibilitatea de a excepta serviciile regulate naţionale sau serviciile speciale, care sunt efectuate în mare parte în afara Uniunii, pentru o perioadă maximă de 4 ani şi care poate fi reînnoită o dată.