Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Campania Viză pentru SUA. Mark Gitenstein: Românii sunt bineveniţi

20111122-hanger-metrou-mae.jpg

"Viză pentru SUA" - afiş al campaniei

Ambasada SUA la Bucureşti, în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Externe, continuă campania de informare Viză pentru SUA şi anul acesta cu noi îmbunătăţiri. Cetăţenii români au acum la dispoziţie mai multe informaţii privind modul în care pot completa aplicaţiile pentru vize, în scopul reducerii numărului de dosare refuzate pentru vizele americane.

Ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein, a declarat că anul trecut a fost introdus formularul electronic şi a fost astfel redus timpul de aşteptare pentru cei care solicită vize. Totodată, ambasadorul i-a îndemnat pe aplicanţi să se informeze şi să urmeze instrucţiunile aflate pe site-ul ambasadei.

Românii sunt bineveniţi în Statele Unite şi încurajăm călătoriile în SUA în scop turistic, profesional ori pentru studii. Sunt încântat să precizez că, anul trecut, aproape 29.000 de români au primit vize temporare pentru SUA, cu circa 3000 mai mulţi decât în 2009. Conform legii americane a imigraţiei, persoanele refuzate pot solicita din nou viza ori de câte ori doresc, dar noi le sfătuim ferm să nu facă acest lucru. Ştim însă că situaţia unei persoane se poate schimba. Încurajăm persoanele să solicite din nou viza doar dacă şi atunci când situaţia lor a înregistrat schimbări considerabile şi pozitive şi veţi vedea asta în materialele campaniei”, a declarat Ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein.

La rândul său, Ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, spune că ministerul pe care îl conduce vrea să reducă rata de respingere a dosarelor privind acordarea vizelor pentru români.

Ne interesează foarte mult, prin campania pe care o derulăm, să scădem rata de respingere a dosarelor şi să îi ajutăm pe concetăţenii noştri să îşi scrie corect dosarul de candidatură pentru viza americană. Vrem să îi responsabilizăm, pentru că o mare parte din refuzuri se datorează revenirii unor solicitanţi care nu şi-au schimbat condiţiile de bază pentru care au fost respinşi şi care perseverează, încărcând nota de plată”, spune Teodor Baconschi.

Componenta principală a campaniei este secţiunea cu informaţii de pe pagina de internet a MAE dedicată acestui demers - Viză pentru SUA. Românii care sunt interesaţi de vize vor fi direcţionaţi către această secţiune prin intermediul unui banner online plasat pe paginile de internet ale unor instituţii de presă, dar şi cu ajutorul unui spot radio.

Campania de informare Viză pentru SUA pentru acest an a fost lansată marţi şi este un proiect realizat de Ambasada SUA la Bucureşti, în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Externe. Ideea campaniei a fost propusă, pro bono, de către agenţia de publicitate Graffiti BBDO. Potrivit MAE, obiectivul imediat al campaniei este o mai bună informare a cetăţenilor potenţiali solicitanţi de viză despre procedura corectă prin care pot aplica pentru viză. În ceea ce priveşte obiectivele pe termen lung, printre acestea se numără reducerea ratei de respingere a solicitărilor de vize temporare americane şi accederea României în programul Visa Waiver, care va permite cetăţenilor români să călătorească în SUA fără a mai fi nevoie să solicite în prealabil o viză.

România, Bulgaria şi Polonia sunt singurele ţări membre UE ai căror cetăţeni mai au nevoie de vize pentru a călători în Statele Unite. De la 1 iulie 2009, pentru ca o ţară să intre în Visa Waiver trebuie să aibă o rată de refuz a vizelor de 4%.