Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Clasa de mijloc, în expansiune puternică

În următorii 20 de ani, la nivel mondial clasa mijlocie va creşte cu 3 miliarde de persoane, arată un studiu al companiei Ernst & Young. Două treimi din clasa mijlocie vor locui în zona Asia-Pacific, în timp ce cota Europei în acest segment de populaţie va scădea cu 14 procente.

În următorii 20 de ani, la nivel mondial clasa mijlocie va creşte cu 3 miliarde de persoane, arată un studiu al companiei Ernst & Young. Două treimi din clasa mijlocie vor locui în zona Asia-Pacific, în timp ce cota Europei în acest segment de populaţie va scădea cu 14 procente.

La ora actuală, numai în Asia sunt 525 de milioane de persoane care pot considera că fac parte din clasa mijlocie, ceea ce înseamnă mai mult decât toată populaţia Uniunii Europene. Iar previziunea până în 2030 arată că alte 3 miliarde de persoane se vor adăuga clasei de mijloc, provenind aproape în totalitate din zonele emergente. Este, de asemenea, de aşteptat ca un procent important din noua clasă de mijloc din Asia să urce către nivele superioare ale categoriei de venituri, ceea ce le va conferi o putere de cumpărare impresionantă, arată raportul Ernst & Young. 

China şi India vor deveni marile puteri ale consumerismului clasei de mijloc în următorii douăzeci de ani, cu toate că şi pieţele în creştere rapidă, cum ar fi Mexic sau Brazilia, vor avea un cuvânt greu de spus. Contribuţiile Chinei şi Indiei vor fi însă substanţiale. Astăzi există în China circa 150 de milioane de persoane care sunt considerate ca făcând parte din clasa de mijloc globală, care vor ajunge la 500 de milioane în următorii zece ani. Până în 2030, aproximativ 1 miliard de persoane din China ar putea fi în clasa de mijloc. Cât priveşte India, clasa de mijloc globală este, totuşi, mult mai mică, cifrându-se la aproximativ 50 de milioane de persoane. Se estimează că acest grup va creşte susţinut în următorii zece ani, ajungând la 200 de milioane, iar până în 2030 să fie 475 de milioane de persoane.

Studiul Ernst & Young arată că pentru România, estimarea e o ocazie majoră pentru companiile exportatoare de a se înscrie din timp în cursa recalibrării ofertei pentru noii consumatori.