
Social
Semne de întrebare, după tragedia aviatică din San Francisco
semne-intrebare-tragedia-aviatica-san-francisco.jpg

Pilotul avionului Boeing 777 al Asiana Airlines, care a ratat aterizarea sâmbătă pe aeroportul din San Francisco era în curs de formare pe acest tip de aparat, a anunţat luni compania sud-coreeană, citată de AFP. Lee Kang-Kuk are peste nouă mii de ore de zbor, dar nu a navigat decât 43 de ore pe acest model de aeronavă.
Prăbuşirea avionului a provocat moartea a două adolescente chineze şi rănirea altor 182 de persoane. La bord se aflau 307 oameni.
Viteză prea mică
Din analiza celor două cutii negre reiese că zborul s-a desfăşurat normal şi că problemele au apărut abia în ultimul minut, când echipajul a încercat să accelereze chiar înainte de aterizare şi a cerut turnului de control autorizaţia de a lua altitudine.
"Solicitarea unuia dintre membrii echipajului de a accelera a fost lansată cu aproximativ şapte secunde înainte de impact. Iar apelul (către turnul de control) pentru a lua altitudine a sosit cu o secundă şi jumătate" înainte ca partea din spate a avionului să lovească solul, precizează preşedinta Agenţiei Americane de Securitate a Transporturilor (NTSB), Deborah Hersman. Potrivit mai multor experţi, solicitarea piloţilor a venit mult prea târziu. Viteza avionului era "mult inferioară" vitezei optime, spune Hersman.
O victimă, lovită chiar de salvatori?
Semne de întrebare au apărut şi în ceea ce priveşte circumstanţele morţii uneia dintre cele două adolescente chineze. Potrivit San Francisco Chronicle, pompierii ar fi informat institutul medico-legal că una dintre victime ar fi putut fi lovită de un vehicul al echipelor de salvare, în timp ce zăcea pe pistă.
"Dacă ne bazăm pe rănile suferite, este posibil ca unul dintre vehiculele noastre să fi agravat rănile (anterioare) sau un alt vehicul", a recunoscut şefa pompierilor din San Francisco, Joanne Hayes-White.