Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Companiile aeriene modifică regulile după tragedia Germanwings

spohr.jpg

Directorul general al companiei Lufthansa, Carsten Spohr

Companiile aeriene și-au modificat deja sau se pregătesc să-și modifice regulamentele privind blocarea cabinei piloților după ce procurorii francezi au dezvăluit că Lubitz se încuiase în carlingă și nu a mai lăsat pe nimeni să intre. De acum, în cabină vor trebui să se afle tot timpul doi membri ai echipajului.

Au fost analizate și publicate astăzi datele provenind de la transponder. Ele confirmă că cineva a modificat manual altitudinea pilotului automat la mai puţin de 30 de metri față de 11.500, altitudinea de croazieră obișnuită. Este ce susține FlightRadar 24, citat de Deutsche Presse Agentur.

Datele tranponderului au confirmat anunţul de joi al autorităţilor franceze potrivit căruia copilotul Andreas Lubitz a început manual procedura de coborâre în momentul în care a rămas singur în carlingă. Lubitz nu a mai răspuns atunci când căpitanul şi echipajul au bătut în uşa încuiată. Pilotul a încercat apoi în zadar să spargă ușa cu un topor aflat în afara cabinei.

Andreas Lubitz trecea printr-o "criză în relaţia" cu prietena sa cu câteva săptămâni înainte de accident şi probabil se străduia să facă faţă despărţirii de aceasta. Este o informație publicată de tabloidul german Bild.

Mai mult decât atât, Andreas Lubitz suferise de epuizare profesională şi depresie în anul 2009, a declarat mama unei foste colege de liceu a copilotului, citată de Frankfurter Allgemeine Zeitung. Ar fi fost mărturisirea făcută de copilot chiar fiicei acesteia. Din cauza acestei depresii și epuizări, germanul își întrerupsese la acea vreme, în 2009, cursurile pentru obținerea licenței de pilot.

Între timp, poliția a descins la ambele locuințe ale lui Lubitz – cea în care locuia cu prietena și cea în care locuia cu părinții - și a confiscat diverse obiecte care ar putea oferi indicii. Vor duce la testare aceste probe, printre care NU se află însă niciun bilet de sinucidere.

Directorul Lufhansa: Nu a funcționat niciuna din plasele de siguranță

Intervievat de CNN, directorul general al companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat că Andreas Lubitz era apt de zbor și că trecuse toate testele medicale:

“Ca să fim sinceri, nu avem o explicație despre cum a fost posibil ca un pilot pregătit de noi să facă așa ceva. Timp de decenii, noi, Lufthansa, am fost mândri că am selectat cei mai buni oameni ca să devină piloți. I-am format în cel mai bun mod posibil, le-am oferit cele mai bune calificări. E de neconceput că așa ceva ni s-a putut întâmpla. Dar e un caz izolat . Cred că trebuie să înțelegem că niciun sistem de siguranță din lume nu poate elimina complet un asemenea risc. Pilotul în cauzăa trecut toate testele, toate examenele medicale. În plus, la Lufthansa, avem un sistem prin care echipajul poate raporta orice problemă fără să fie pedepsit. Ori poate raporta despre problemele oricărui membru al echipajului fără să fie pedepsit. Nu a fost folosit niciunul. În acest caz, se pare că niciuna din aceste plase de siguranță nu a funcționat.“

Companiile aeriene se grăbesc să schimbe regulile

Lufthansa nu a anunțat deocamdată că va schimba procedurile referitoare la închiderea cabinei. Inițial Carsten Spohr a spus că nu vede necesitatea, apoin a indicat că vineri se va consulta cu celelalte companii germane și cu autoritățile aviatice din Germania pentru a decide. Însă ce s-a întâmplat a determinat alte companii aeriene că vor revizui regulile în cockpit.

Companiile aeriene europene, dar și autoritățile aviatice din Europa au cerut deja prezența permanentă în carlingă a cel puțin doi oameni.Noua Zeelandă a anunțat că îşi va schimba normele pentru a cere prezenţa a doi membri ai echipajului în carlingă în orice moment. Cu alte cuvinte, dacă unul dintre piloți e nevoit să iasă, să intre în carlingă în locul său un alt membru al echipajului. E sistemul folosit de multe companii americane.

Noile reguli vor "diminua orice risc în cazul în care unul dintre piloţi ar fi în incapacitatea de a opera aeronava", a declarat şeful operaţiunilor de zbor şi ofiţerul de securitate David Morgan.

Autorităţile canadiene au luat aceeași decizie, precum şi companii din Marea Britanie, Norvegia şi Islanda, la nivel individual. Britanicii de la Easyjet , Norwegian Air Shuttle, dar și Air Berlin au anunțat că vor implementa regula imediat.

În Australia, premierul Tony Abbott a declarat că procedurile de siguranţă sunt în curs de revizuire, aşa cum se întâmplă după orice incident aviatic major.