Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Prăbuşirea avionului EgyptAir: Bucăţi de fuzelaj au fost găsite în largul insulei Creta

egypt.jpg

Sursa foto: Reuters
Sursa foto: Reuters

Armata greacă anunţă că a depistat în largul insulei Creta bucăţi ale unui aparat de zbor care ar putea aparţine companiei EgyptAir. Zona unde au fost localizate bucăţile aparţine Egiptului, a explicat purtătorul de cuvânt al armatei greceşti. Nave şi avioane greceşti, egiptene, franceze şi americane caută avionul.

In cursul noptii un avion EgyptAir cu 66 de persoane la bord a dispărut de pe ecranele radarelor. În avion se aflau 15 francezi, 30 de egipteni, un britanic şi un belgian. La bord se aflau şi 2 irakieni, un kuveitian, un saudit, un sudanez, un portughez, un algerian si un canadian. Printre pasageri erau un copil şi doi bebeluşi.

Potrivit ministrului grec al apărării, Panos Kammenos, aparatul a efectuat un viraj de 90 de grade către stânga, iar apoi de 360 de grade la dreapta,  şi a căzut de la 11 mii de metri la 4.500 de metri, înainte de a dispărea de pe ecranele radarelor.

Controlorii de trafic aerian din Grecia au comunicat cu pilotul avionului în timp ce aparatul se regăsea deasupra insulei Kea. ‘Pilotul nu a semnalat nicio problema, din contră, era pus pe glume şi a mulţumit în limba greacă’, a precizat şeful aviaţiei civile Constantin Litzerakos.

Potrivit Egyptair, comandantul avea 6275 de ore de zbor, dintre care 2.100 pe acelaşi tip de avion. Copilotul avea peste 2700 de ore de pilotaj.

Reuniune interministerială la Paris

Preşedintele François Hollande a discutat situaţia la telefon cu omologul său egiptean Abdel Fattah al-Sissi. La Paris a fost convocată imediat şi o reuniune interministerială.

Preşedintele  François Hollande a anunţat că avionul EgyptAir s-a prăbuşit în Mediterană şi declară că împreună cu autorităţile egiptene va face tot posibilul ca familiile să beneficieze de sprijin în această încercare. "Nici o ipoteză nu este privilegiată, nici una nu este exclusă", afirmă Hollande referindu-se aici la posibilitatea producerii unui atac terorist.

Ministrul egiptean al Aviaţiei Civile a estimat, de partea sa, că ipoteza unui atac terorist este posibilă, dar că încă nu vrea să tragă nicio concluzie. Ministrul grec al Apărării a anunţat că a trimis în zona o fregată şi mai multe avioane militare pentru a găsi aparatul dispărut.

O celulă de criză există acum la nivelul aeroportului parizian iar un număr de urgenţă este disponibil pentru familiile pasagerilor care doresc să obţină informaţii.

Aparatul era operativ din iulie 2003.

Aeroporturile au devenit fortăreţe

Spaţiile din aeroporturi în care călătorii au acces sunt patrulate în permanenţă. Urmează a fi instalate camere de recunoaştere facială, dar până atunci patrulează între călători agenţi specializaţi. Aceştia trebuie să detecteze orice persoană care are un comportament anormal.

Măsurile au fost luate după atentatele din Paris şi Bruxelles, dar la fel s-a procedat după fiecare atac ce a avut loc după 11 septembrie 2001. După atentatul sinucigaş din 22 martie, de pe aeroportul din Bruxelles soldat cu 16 morţi, pe aeroportul capitalei belgiene a fost acţionat un sistem de ‘pre-filtraj’. In exteriorul clădirii, poliţiştii controlează identitatea persoanelor, a biletelor de transport, bagajele lor.

In Franţa, poliţişti cu vehicule blindate se află la Roissy şi Orly, întărind prezenţa militară care exista deja  după producerea atentatelor din ianuarie 2015 din Paris.

Efective poliţieneşti şi militare suplimentare au fost instalate la Marseille, Toulouse şi Mulhouse. Olanda, Spania, Marea Britanie şi Portugalia au anunţat o întărire a securităţii aeroportuare.

Statele Unite au luat măsuri similare, la fel şi China care a demarat, de asemenea, controlul exterior al bagajelor.