Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Misterul se adânceşte în jurul tragediei de la bordul avionului EgyptAir

egyptair.jpeg

Image source: 
REUTERS

Noi dezvăluiri legate de avionul EgyptAir, care s-a prăbușit pe data de 19 mai, cu 66 de persoane la bord : Jean-Paul Troadec, fostul director al autorității franceze pentru securitatea aviației BEA, spune că aeronava a trebuit să aterizeze de urgență de cel puțin trei ori în cele 24 de ore înainte de accident, potrivit Euronews.

Fostul director al Biroului de anchete și analize pentru securitatea aviației din Franța spune că « aceste noi descoperiri sunt importante pentru anchetatori ». « Nu este în totalitate normal ca un avion să se întoarcă de mai multe ori din drum, după un incident tehnic, fără a se găsi nimic în neregulă », a explicat acesta. Dar ce s-a întâmplat concret ? Ei bine, se pare că sistemele de avertizare numite ACARS ar fi semnalat anomalii la bord, la scurt timp după fiecare din cele trei decolari făcute de avion înainte zborului fatidic. Aceste avertizări au fost investigate de fiecare dată de tehnicienii de la sol, care nu au fost gasit nimic în neregulă, iar avionul a primit aprobarea să decoleze și să-și continue zborul. Fostul oficial a insistat că semnalele ACARS sunt emise în mod automat numai în cazul unei defecțiuni, iar modul normal de operare nu emite semnale. Între timp, miercuri o ambarcațiune a Forțelor navale franceze a depistat semnale care provin probabil de la una dintre cele două cutii negre ale avionului. Peste o săptămână va sosi o navă echipată special pentru a aduce la suprafață cele două cutii negre, a informat Ministerul Aviației civile egiptene. Vă reamintim, avionul care efectua o cursă între Paris şi Cairo a dispărut în noaptea de 18 spre 19 mai, nemaiputând fi localizat cu ajutorul radarului. Fuselajul avionului a fost descoperit ulterior la 290 de kilometri de oraşul Alexandria. Până în prezent au fost descoperite 18 fragmente ale avionului şi 23 de rămăşiţe umane.

846