Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Sociolog: Campania pentru "Cuminţenia Pământului", un exerciţiu util, dar românii nu sunt obişnuiţi cu proiectele colective

"Brâncuşi e al tău, aşa cum şi ţara asta e a ta". Acest mesaj apare pe un banner gigantic amplasat pe faţada Palatului Victoria, pentru a stimula donaţiile românilor în vederea cumpărării operei "Cuminţenia Pământului", de Constantin Brâncuşi.

Până acum câteva zile, se strânseseră doar 200 de mii de euro, din cele şase milioane necesare pentru achiziţia sculpturii. Strângerea de fonduri se încheie în luna septembrie.

Campania arată bine, dar e de văzut dacă va ajunge la toate straturile societăţii, spune la RFI sociologul Darie Cristea, director INSCOP.

"Pentru prima dată, populaţia e pusă în faţa unui proiect colectiv, în care trebuie să subscrie pentru recuperarea unui bun până la urmă naţional, de o valoare şi financiară şi culturală şi simbolică în ultimă instanţă certă. Deci din punctul acesta de vedere, nu este absolut nici o problemă. Chiar la nivel de marketing, de mesaje, site-ul acela care e făcut pentru acest proiect, modul în care s-a utilizat mass-media pentru promovarea mesajului cred că este un exerciţiu cât se poate de bun şi de util", afirmă Darie Cristea.

"Problema este că nu ştiu dacă acest tip de mesaj, acest tip de campanie prinde la destul de multe straturi din societatea românească, mai ales că românii nu sunt neapărat obişnuiţi cu genul acesta de proiect colectiv. Să nu uităm că trăim în continuare şi de exemplu se vede în sondajele de opinie această lipsă de încredere cronică în instituţii (...), trăim într-o societate care nu este construită în jurul unei încrederi", conchide sociologul.