Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


O nouă agenţie de turism în insolvenţă. ANAT ajută la redistribuirea clienților

mareea3.jpg

Image source: 
www.horeca.ro

Mai mulți clienți ai agenției de turism Mareea, care și-a anunțat sâmbătă dimineața incapacitatea de plată, vor fi preluați de alți turoperatori, potrivit unui comunicat al Patronatului Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România - ANAT.

Conform ANAT, o parte dintre turiști vor fi redirecţionaţi către Complexul Mercur-Minerva, deținut de Mareea Hotels, dar şi către alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În același timp, în unele cazuri, vacanțele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinațiile respective, tot datorită sprijinului oferit de alţi agenţi din turism. "În ultimele doua-trei săptămâni, mai mult de 200 de turiști și-au putut efectua vacanțele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenția Mareea să depășească situația critică din punct de vedere financiar și pentru a evita perturbări în piața de turism. Preluăm turiști și în aceste zile. ANAT se bucură și de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenției Mareea, cărora le mulțumim că s-au oferit să preia turiști", declară Alin Burcea, președinte ANAT.

ANAT precizează că este în permanentă legatură cu celula de criză înființată sâmbătă dimineață de Mareea, care anunță turiștii despre serviciile operative de relocare și alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT. Numerele de telefon ale celulei de criză sunt afișate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).

Conform ANAT, turoperatorul Mareea și-a anunțat sâmbătă dimineața incapacitatea de plată și a anunțat că va cere deschiderea procedurii de insolvență. Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluțiile compensatorii oferite de turoperatori și hotelieri, turiștii se pot adresa companiei care a eliberat polița de insolvență pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.

"În limita a 50.000 de dolari, dar nu toți turiștii își vor recupera banii achitați. O astfel de situație ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluții optime pentru garantarea pachetelor de vacanță. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităților", declară Alin Burcea, președinte ANAT. Consiliul Director al agenţiei a aprobat sâmbătă forma finala a propunerii de ordonanța pentru crearea Fondului de Garantare, pe care o va trimite Autorității Naționale pentru Turism, variantă care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turiști pentru pachetele de servicii. "Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc să acționeze cu celeritate în cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit", precizează președintele ANAT.