
Social
Cum e percepută România turistică: "Este o aventură controlată"
cum_perceputa_romania_turistica_aventura_controlata.jpg

Prim-vicepreşedintele executiv al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Dragoş Răducan, spune la RFI că este "o idee foarte bună. Dacă nu folosim noi mitul Dracula, mitul fiind la noi în ţară, o să-l folosească alţii şi o să pierdem şi această oportunitate, aşa cum am pierdut micii sau eram pe cale să pierdem micii şi alte produse, pentru că şi turismul este un produs, până la urmă. Este o idee foarte bună".
România este percepută de turiştii străini ca o destinaţie de "aventură controlată", mai spune prim-vicepreşedintele executiv al FPTR: "În momentul de faţă, din ceea ce am observat la târgurile internaţionale, România este o destinaţie inedită şi sigură. Este o aventură controlată. Este aventuros, este o destinaţie necunoscută sau foarte puţin cunoscută, dar sigură".
Dragoş Răducan crede că România nu ar trebui să se repoziţioneze pe pieţele turistice externe, ci să folosească ceea ce are deja: "Nu trebuie să ne repoziţionăm, pentru că noi avem deja poziţia noastră, trebuie doar să o exploatăm. Altceva nu avem de făcut, decât să ne ducem şi să vindem ce cer străinii de la noi, adică tradiţie şi frumuseţile naturale".
Cine ar trebui să se ocupe de promovarea României? "În nici un caz statul, ci numai partea privată, agenţiile de turism, hotelurile, pensiunile, centrele de agrement, în nici un caz statul (...). Statul ne poate ajuta să ne creeze cadrul legislativ şi începând de anul acesta am început să simt un ajutor din partea statului, în primul rând prin acel TVA redus la serviciile de cazare şi masă", spune reprezentantul FPTR.