Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Soluţie provizorie pentru siguranţa bicicliştilor din Bucureşti

Marcaje pentru biciclişti, pe carosabil (Sursa foto: comunicat OPTAR)

Bicicliştii din Bucureşti ar putea avea anul viitor o soluţie provizorie pentru deplasarea în siguranţă pe carosabil. Primăria Capitalei a organizat un concurs de proiecte cetăţeneşti, care au fost votate pe site-ul instituţiei. Ideea câştigătoare ar urma teoretic să fie pusă în practică în 2018.

Cel mai votat proiect prevede realizarea unor marcaje de tipul „traseu sugerat pentru biciclete”. Asta nu înseamnă însă piste propriu-zise pentru biciclişti, ci doar semnalarea faptului că pe şoselele respective pot circula şi persoane pe două roţi.

Irina Zamfirescu, voluntar la Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), explică la RFI ce prevede concret proiectul câştigător: „Prevede marcaje pe mai mulţi kilometri, sunt nişte sute de kilometri, 328 de kilometri, dacă nu mă înşel, din străzile din Bucureşti şi o serie de intersecţii, pe care noi, bicicliştii le considerăm problematice pentru siguranţa noastră, marcaje rutiere care cumva vor să atragă atenţia asupra faptului că există biciclişti în trafic şi mai mult de atât, este legitimă şi absolut legală, obligatorie, prezenţa lor pe spaţiul carosabil, având în vedere că în momentul de faţă Codul Rutier spune că suntem vehicul, deci trebuie să mergem pe stradă. Vrem să creştem siguranţa bicicliştilor în trafic. Pe de altă parte, există în continuare, ca urmare a acelor piste trasate foarte prost pe trotuar din 2011, care au fost desfiinţate, pentru că Poliţia Rutieră le-a considerat un pericol atât pentru biciclişti, cât şi pentru pietoni, dar marcajele rutiere în sine au rămas şi astfel în continuare există tendinţa şoferilor de a trimite bicicliştii pe trotuar”.

 

Sursa foto: comunicat OPTAR

Sursa foto: comunicat OPTAR

„E un biciclist pe o bicicletă evident şi sunt două săgeţele care cumva delimitează şi spaţiul orientativ, pe care Codul Rutier acum îl recomandă şoferilor pentru a menţine în siguranţă bicicliştii în trafic, acel metru şi jumătate, în momentul în care depăşesc un biciclist în trafic (...). E o bornă orientativă pentru şoferi”, spune Irina Zamfirescu.

 
Irina Zamfirescu, despre marcajele pentru biciclişti