Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Facebook: Autorii filmulețelor virale pot câștiga bani din publicitate

Ați făcut un filmuleț cu pisica, l-ați pus pe Facebook și filmulețul a fost vizionat de foarte multă lume? Facebook vă va da bani.  Compania a anunțat că va introduce reclame în filmelețele postate de utilizatori și le va da acestora 55% din venituri. Excat așa face acum și Youtube.

Facebook spune că utilizatorii săi generează 4 miliarde de vizualizări de conţinuturi video în fiecare zi, iar unii dintre experţi consideră că reţeaua de socializare a devenit o ameninţare reală pentru YouTube.

"Facebook se mută cu agresivitate în domeniul video", a spus Eleni Marouli, analist specializat în publicitate la compania de consultanţă IHS. "În decembrie 2014, Facebook a depăşit pentru prima dată YouTube în ceea ce priveşte numărul de vizualizări. Noi prevedem că YouTube îşi va pierde din cota de piaţă începând de anul viitor", a declarat ea.

În luna iunie, postul de televiziune american HBO a anunţat că va difuza unele dintre programele sale pe Facebook.

Facebook a obţinut venituri din publicitate de 3,3 miliarde de dolari în primul trimestru al anului 2015, iar 75% din această sumă provine din reclamele pentru dispozitive mobile.

"Facebook este o companie foarte adaptabilă. În 2012, a avut zero venituri din reclamele pentru dispozitive mobile. În doar doi ani, au ajuns la peste 60% din veniturile din publicitate. Pe baza previziunilor noastre, până în 2018, Facebook va deţine 25% din veniturile din publicitatea pentru dispozitive mobile din Europa şi un procent chiar şi mai mare în Statele Unite", spune Eleni Marouli.

Facebook spune că testează în această perioadă serviciul Suggested Videos pentru utilizatorii de iPhone din Statele Unite şi că această împărţire a veniturilor nu va începe imediat.

În timp ce YouTube permite celor mai mulţi dintre utilizatori să profite de pe urma clipurilor lor, Facebook spune că va lucra pentru început cu un grup de companii din mass-media şi câteva persoane individuale atent selecţionate.

Una dintre îngrijorările creatorilor de conţinuturi video are legătură cu faptul că, deocamdată, fişierele video sunt mai greu de căutat (şi de găsit) pe Facebook decât pe YouTube.

Banii reprezintă însă un factor decisiv, spune Eleni Marouli.

"Marii jucători nu au nevoie de companii tehnologice precum Facebook şi YouTube pentru a-şi publica conţinuturile. Dacă nu sunt mulţumiţi de contractele care le sunt propuse, pot să se retragă complet din aceste parteneriate, aşa cum a procedat Channel 4 cu YouTube", a adăugat ea.