
Justiţie
Reformă radicală la Playboy: revista renunţă la fotografiile nud
reforma_radicala_playboy_revista_renunta_fotografiile_nud.jpg

Proprietarii Playboy au ajuns la concluzia că într-o epocă în care pornografia este "la liber" pe Internet, revista nu mai este viabilă din punct de vedere comercial. Altfel spus, de ce ar mai vrea cineva să vadă o femeie complet dezbrăcată, când poate vedea mult mai mult pe diverse site-uri pentru adulţi?
Tirajul revistei a scăzut de la 5,6 milioane de exemplare în anii '70 la opt sute de mii în prezent, potrivit The New York Times, preluat de BBC.
Playboy va publica în continuare poze cu femei în poziţii provocatoare, dar ele nu vor fi dezbrăcate complet.
Revista supravieţuieşte acum mai mult graţie brand-ului şi logo-ului folosite în aproape toată lumea pentru diverse produse, precum parfumuri, spumă de baie, haine şi chiar bijuterii.
În aceste condiţii, prezenţa nudităţii în paginile revistei riscă să atragă plângeri din partea clienţilor care cumpără produsele amintite şi implicit prăbuşirea vânzărilor.
De altfel, în epoca Internetului, fondatorul Playboy, Hugh Hefner (89 de ani) a înţeles că promovarea pe reţele sociale ca Facebook şi Twitter îi poate aduce bani frumoşi: traficul pe site a crescut de patru ori de la începutul promovării pe social media, ajungând la 16 milioane de vizitatori unici pe lună.
Şi totuşi, cum va rezista pe piaţă revista Playboy fără fotografiile nud care au făcut-o celebră? De-a lungul timpului, pentru populara publicaţie au pozat vedete ca Madonna, Sharon Stone şi Naomi Campbell. De asemenea, zilele de glorie în care în revistă apăreau şi interviuri cu celebrităţi ca Jimmy Carter sau Martin Luther King jr. au apus şi ele.
Şefii Playboy mizează pe traficul online, în condiţiile în care vârsta cititorilor acestei reviste a scăzut de la o medie de 47 de ani la una de 30.