Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Franţa: TGV într-o nouă epocă

un_tren_de_mare_viteza_realizat_de_alstom.jpg

Un tren de mare viteza realizat de Alstom
Un tren de mare viteza realizat de Alstom
Image source: 
http://www.alstom.com

Compania naţională feroviară franceză - SNCF - comandă 100 de TGV-uri de nouă generaţie. Este un contract în valoare de 3 miliarde de euro ce permite transportatorului public să facă faţă deschiderii pieţei şi asigură venitul şi automat locuri de muncă pentru fabricantul Alstom.

Este cea mai mare comandă de TGV-uri lansată în Franţa şi o gură de oxigen pentru Alstom care se pregătea să închidă unele uzine, pe fondul lipsei comenzilor. Alstom are 9.000 de angajaţi în Franţa şi 34.500 în lume.

Noile trenuri vor înlocui duplexurile, acele tgv-uri cu etaj, ce sunt folosite din 1995. Primele exemplare vor intra în circulaţie în 2023 iar livrarea este eşalonată până în 2031.

În tot acest timp va trebuit creat un tren care să nu mai aibă vreo legătură cu vechile modele. Fiecare tren va costa 25 de milioane de euro.

Trenul va dispune de o capacitate de transport de maximum 750 de pasageri, cu 200 mai mult decât în prezent.

Primele TGV-uri au fost create în Franţa în 1980 şi au între opt şi zece vagoane.

Pentru Alstom, companie care va trece sub controlul germanilor de la Siemens, comanda înseamnă locuri de muncă asigurate pentru 8 din cele 12 uzine din Franţa. 4.000 de locuri de muncă vor fi menţinute graţie acestui contract record.

În Franţa mai bine de 100 de milioane de persoane călătoresc, într-un an, cu un TGV. În prezent, viteza medie este de 320 de km/h dar trenul poate să atingă chiar şi 574 de km/h.

904