Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


MH370: Raport final prezentat luni

zborul_mh370_este_afisat_in_intarziere_la_aeroportul_din_beijing_pe_8_martie_2014.jpg

Zborul MH370 este afisat în întârziere la aeroportul din Beijing pe 8 martie 2014
Zborul MH370 este afisat în întârziere la aeroportul din Beijing pe 8 martie 2014
Image source: 
VCG/VCG via Getty Images

Raportul final asupra dispariţiei avionului MH370 va fi publicat luni. Este cel mai mare mister din istoria aeronauticii civile. În luna mai, Malaezia a încheiat ancheta sub-marină, realizată cu fonduri private. A fost căutată epava aparatului dispărut pe 8 martie 2014 cu 239 de persoane la bord. Familiile victimelor aşteaptă cu siguranţă acest raport, la patru ani de la dispariţia celor dragi.

Aparatul MH370, un Boeing 777, aparţinea companiei aviatice Malaysia Airlines. El a decolat pe 8 martie 2014 din Kuala Lumpur cu destinaţia Beijing. Avea 227 de pasageri la bord şi 12 membri ai echipajului. 153 erau cetăţeni chinezi. Patru francezi se aflau de asemenea la bord.

Raportul va fi publicat pe internet pentru ca să poată fi consultat de orice doreşte, potrivit ministrului malaezian al Transporturilor.

Ultimele căutări sub-marine ale epavei avionului s-au încheiat în mai 2018 dar aparatul tot nu a fost găsit.

A fost verificată o zonă neexplorată până acum. O societate privată a căutat cu mijloace tehnice inedite să localizeze nava, acolo unde trei ţări nu au reuşit: timp de mai multe luni Malaezia, Australia şi China au căutat aparatul de zbor investind sume astronomice. Intervenţia unei companii americane private – Ocean Infinity a redat speranţa familiilor celor dispăruţi. Societatea a verificat 112.000 de km² în sudul oceanului Indian fără niciun rezultat.

Cât despre cauzele care au putut duce la dispariţia acestui avion în continuare ele nu sunt cunoscute. Misterul este complet: atentat terorist, problemă tehnică, eroare de pilotaj … zeci de ipoteze au fost avansate. În luna mai, într-o emisiune pentru o televiziune din Australia, experţi au lansat ipoteza prăbuşirii deliberate a aparatului de către pilotul avionului. Experţii se bazau pe decuplarea intenţionată, după cum ei, a semnalizării avionului, un parcurs de 7 ore realizat în afara traseului normal, simulări de zbor în Oceanul Indian descoperite în simulatorul pilotului. Indicii şi totuşi, nicio probă certă.