Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Turism în Franţa: 626 000 de chinezi admiră anual Gioconda la Luvru

000_n43n8_0.jpg

Turişti chinezi în faţa bazilicii Sacré-Coeur la Paris.
Turişti chinezi în faţa bazilicii Sacré-Coeur la Paris.
Image source: 
Credit foto: Lionel BONAVENTURE / AFP

Franţa urmează să înregistreze anul acesta un nou record în materie de turism: peste 90 de milioane de străini sosiţi pe teritoriul Hexagonului pentru a-i vizita oraşele şi monumentele, pentru a-i admira peisajele şi a-i savura arta de a trăi. Ceva se ascunde însă în spatele acestui succes, un fenomen pe care îl descifrează cotidianul Le Monde.

Sectorul turistic francez este, în mod evident, în plină creştere şi reprezintă 7 la sută din Produsul Intern Brut. După ce în 2015, ca urmare a atentatelor, numărul de turişti a scăzut, în prezent ei revin masiv iar Franţa ştie să-şi diversifice propunerile faţă de această clientelă. Miracolul este legat însă de interesul chinezilor pentru Franţa.

In 2010, cam 600 000 de chinezi au vizitat Hexagonul, explică Le Monde. Anul acesta numărul lor va fi în jur de 2 300 000. De altfel la Paris chinezii sunt vizibili peste tot, dat fiind că ei preferă vizitele în grup. La Luvru, cei mai mulţi vizitatori străini sunt cei americani, dar pe locul al doilea se situează chinezii.

Există la Paris restaurante care s-au specializat exclusiv în primirea grupurilor de turişti chinezi, iar meniul este adaptat aşteptărilor acestora. Un chinez vrea să guste numaidecît renumitul “fois gras” (ficat de gîscă îndopată) şi să bea eventual un pahar de Beaujolais. In numeroase muzee şi magazine au apărut inscripţii în limba chineză şi un personal capabil să le vorbească limba.

Parisul este primul obiectiv pe care îl vizează turiştii chinezi, dar din ce în ce mai mulţi se duc apoi pe Coasta de Azur sau în Burgundia şi în zona Bordeaux pentru vizitarea podgoriilor şi degustarea de vinuri.

Potrivit unor statistici, fiecare turist chinez cheltuieşti în medie în Franţa cam 1500 de euro. Pînă acum această clientelă venea cu bani lichizi, ceea ce îi expunea multor tentative de furt. Acum însă multe magazine privilegiază diverse mijloace de plată care nu mai presupun banul lichid, cum ar Alipay, WeChat sau Union Pay, şi în felul acesta chinezii se simt mai în siguranţă. Cînd 626 000 de chinezi vin anual să admire surîsul subtil Giocondei la Luvru, sectorul turistic francez este primul care afişează în primul rînd un subtil surîs.