Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Germania: Porsche renunţă la diesel

magistrati_la_palatul_congresului_din_brunswick_in_prima_zi_a_procesului_volkswagen_in_germania_10_septembrie_2018.jpg

Magistrati la Palatul Congresului din Brunswick, în prima zi a procesului Volkswagen în Germania, 10 septembrie 2018
Magistrati la Palatul Congresului din Brunswick, în prima zi a procesului Volkswagen în Germania, 10 septembrie 2018
Image source: 
© AFP

Porsche devine primul constructor auto german care nu va mai utiliza motoare diesel. Un anunţ simbolic ce vine la trei ani de la scandalul manipularii emisiilor poluante, Dieselgate.

În ediţia de duminică a cotidianului Bild, Oliver Blume, patronul legendarei mărci de lux, anunţă că se va concentra asupra motoarelor pe benzină şi pe cele hibride iar din 2019, exclusiv asupra maşinilor electrice.

Oricum, de fapt Porsche nu a dezvoltat ori produs motoare diesel, ele au provenit de la alte mărci ale grupului Volkswagen, dar chiar şi aşa, imaginea Porsche a avut de suferit de pe urma Dieselgate, explică Oliver Blume. Societatea nu mai propunea motoare diesel din luna februarie 2018.

Dieselul va rămâne tehnologia pentru VW şi Audi, alte două mărci din acest grup auto.

În toamna lui 2015, numărul unu mondial în domeniul auto, Volkswagen admitea că echipase 11 milioane de motoare diesel cu un soft capabil să înşele  testele antipoluare. Grupul a achitat ulterior peste 27 de miliarde de dolari pentru rechemarea vehiculelor şi pentru diverse taxe judiciare, în Statele Unite în special, în timp ce în Germania sunt pe rol procesele intentate de acţionarii companiei.  

Scandalul a determinat declinul diesel, inventat în Germania şi mult timp subvenţionat pentru emisiile reduse de dioxid de carbon, chiar dacă emite mai mult oxid de azot decât motoarele cu benzină.

În Germania, vânzările de autoturisme diesel noi au scăzut de la 46% la 33% în trei ani. În plus, maşinile diesel riscă să fie interzise în mai multe oraşe, fiind obligate să se conformeze normelor europene antipoluare.

Guvernul german încercă să salveze dieselul căci este în joc un sector strategic ce are 800.000 de salariaţi.

Mai mult, autorităţile germane se tem că nu îşi vor putea respecta angajamentele luate în lupta împotriva încălzirii climatice.

Unele municipalităţi europene impun anumite taxe pe baza valorilor înregistrate la testele de emisii de dioxid de carbon.

Între timp, BMW, Daimler si Volkswagen sunt vizate din 18 septembrie de o anchetă a Uniunii Europene care le bănuieşte că s-ar fi înţeles pentru a nu îşi face concurenţă în materie de tehnologie pentru reducerea emisiilor poluante.

Comisia Europeană a stabilit în septembrie 2017, un obiectiv comun de reducere a emisiilor de dioxid de carbon, cu 30% până în 2030, cu un obiectiv intermediar de minus 15% până în 2025.

535