Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


“Paris Game Week” – un salon al jocurilor în plină expansiune

ee6540f352868a9de5f7693d5e4cbc5e60ab17d5.jpg

Image source: 
France 24 / AFP

La Paris se deschide miercuri 30 octombrie un mare Salon al jocurilor electronice, ajuns la a zecea ediţie. Peste 300 000 de vizitatori sunt aşteptaţi pînă duminică, iar organizatorii se gîndesc evident că multe produse vor fi cumpărate în perspectiva… Crăciunului.

“Paris Game Week” se numeşte salonul, şi nu e de mirare că organizatorii recurg la limba engleză pentru a-şi atrage vizitatorii. Si majoritatea jocurilor au nume englezeşti, pe fond de globalizare cu aromă anglo-saxonă. Potrivit diverselor statistici, 71 la sută dintre francezi ar fi amatori de jocuri video. Ceea ce înseamnă 37 de milioane de “gamers”, cuvînt adoptat de presa franceză. Ca şi tremenul de “marché du gaming”, (piaţa jocurilor). Salonul de la Paris dedicat jocurilor este în plină expansiune.

Acum zece ani abia dacă a atras 56 000 de vizitatori. Iar acum se află pe locul cinci în topul celor mai puternice saloane de acest tip din lume. Piaţa jocurilor a generat în Franţa anul trecut cîştiguri de patru miliarde nouă sute de milioane de euro. Chiar şi organizatorii salonului sunt surprinşi de succesul lor, de unde şi marele număr de sondaje. S-ar părea că 65 la sută dintre părinţi îşi acompaniază copiii în practica acestor jocuri. Iar vîrsta nu înseamnă un handicap, 55 la sută din persoanele avînd peste 50 de ani se declară “gamers”.

Dintre noutăţile semnalate, pe fond de actualitate politică, mai precis de Brexit, se detaşează un joc numit Watch Dogs Legion. Jucătorii sunt proiectaţi într-o Londră lugubră, cu o populaţie controlată de tehnologie. Un hacker rebel va avea însă curajul şi inteligenţa de a distruge sistemul…

Personal visez la o lume în care industria jocurilor să nu devină şi una a spălării pe creier şi o manieră de a devora timpul copiilor şi al adolescenţilor fără a le oferi nimic educativ în loc, ci doar adrenalină pură. Imperiul industriei de divertisment este însă, pentru moment, în ofensivă, ceea ce se vede chiar şi în oraşul culturii prin excelenţă, adică la Paris.