
Special Paris
Piaţa auto franceză începe anul în marşarier
dacia.jpeg

Scăderea vânzărilor de maşini noi era previzibilă întrucât în acest an 2020 au intrat în vigoare noi sisteme de taxare bonus-malus franceze privind maşinile mari şi poluante dar şi noi reguli europene privind emisiile constructorilor. Dealfel, în previziunea acestor noi reguli, în decembrie anul trecut s-au înregistrat vânzări excesiv de mari – „vânzări tactice” le spun specialiştii - de maşini de lux şi polante. Grupurile germane Daimler – din care face parte şi Mercedes – şi BMW şi-au redus apoi înmatriculările în ianuarie cu 49%, respectiv 17% faţă de luna precedentă.
Dintre constructorii francezi, Renault a suferit cel mai tare în ianuarie înregistrând o scădere de peste 17%. Constructorul Dacia iese şi mai prost, -37% faţă de decembrie 2019. Dacă anul 2020 se anunţă aşadar dificil pentru Dacia, modelul Sandero rămâne în Top 10 – pe locul 9 – cu peste 3.300 de maşini vândute luna trecută – iar Duster-ul se clasa în ianuarie pe locul 18, cu puţin peste 1.800 de unităţi comercializate în Hexagon.
In general, piaţa auto franceză începe anul prost în contextul în care constructorii vor trebui să facă alegeri delicate între motoarele termice şi cele electrice pentru a se conforma noului plafon european de 95 de grame de CO2 pentru emisiile medii la maşinile noi. De notat în acest context că vânzările de maşini electrice au făcut un salt impresionat în ianuarie pentru a depăsi 8% din totalul noilor înmatriculări când anul trecut, în aceeaşi lună, nu „cântăreau” decât două procente.