Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Transport aerian: Angajaţi rugaţi să îşi ia 6 luni de concediu neplătit pe fondul pandemiei de coronavirus

compania_aeriana_etihad_airways_propune_clientilor_sai_de_la_clasa_business_o_eleganta_masca_de_protectie_reutilizabila_si_tratata_antimicrobian.jpg

Compania aeriana Etihad Airways propune clientilor sai de la clasa Business o eleganta masca de protectie, reutilizabila si tratata antimicrobian.
Compania aeriana Etihad Airways propune clientilor sai de la clasa Business o eleganta masca de protectie, reutilizabila si tratata antimicrobian.
Image source: 
etihad.com

Tot mai multe companii aeriene disponibilizează ori trimit salariaţii în concediu forţat. Motivul: traficul aerian nu va fi reluat nici în următoarele luni la nivelul de dinainte de criza sanitară. Astfel că trebuiesc reduse costurile căci încasările sunt tot mai mici. Pe de altă parte, miliarde de euro au fost rambursate în ultima perioadă de transportatorii aerieni către clienţii ce şi-au rezervat un bilet dar care nu au mai putut pleca nicăieri căci traficul aerian este paralizat de luni întregi ca urmare a pandemiei de coronavirus. Multe state nu şi-au deschis nici acum graniţele astfel că turismul, în această perioadă estivală, a fost puternic perturbat.

Compania aeriană finalandeză Finnair renunţă la 1.000 de angajaţi, adică la 15% din efectivele sale.

"Nu vedem vreo ameliorare rapidă a situaţiei pandemice, încasările s-au diminuat considerabil iar astfel trebuie să ne ajustăm cheltuielile", justifică decizia preşedintele director-general al Finnair, Topi Manner.

Iar transportatorul scandinav SAS a înregistrat o pierdere netă de 228 de milioane de euro între mai şi iulie, comparativ cu aproape 200 de milioane de euro beneficiu înregistrat în aceeaşi perioadă din 2019. La mijlocul lui martie, compania trimitea în concediu aproape 90% din salariaţii săi iar la finele lui aprilie anunţa închiderea a 40% din posturi : 1.900 în Suedia, 1.300 în Norvegia, 1.600 în Danemarca.

Criza sanitară a determinat o serie de guverne europene să sară în ajutorul companiilor naţionale, aşa cum este cazul cu AirFrance ori cu Lufthansa, ajutată de Berlin.

La începutul lui mai, SAS anunţase că a obţinut un credit de 308 millioane de euro, garantat de Suedia şi Danemarca pentru a putea traversa criza economică.

Lufthansa, cel mai mare grup de transport aerian european - cu 138.000 de salariaţi anunţa în aprilie că va renunţa la 22.000 de angajaţi din întreaga lume, într-un cadru de restructurare devenit inevitabil pe fondul pandemiei. Ulterior, pe 19 august, Lufthansa Germania anunţa că nu va recurge la disponibilizări înainte de aprilie 2021 dar va reduce salariile.

Iar Etihad Airways a decis să ceară personalului navigant până la 6 luni de concediu fără plată, din septembrie. Compania aeriană din Abou Dhabi a pierdut 640 de milioane de euro în primul semestru dar a reînceput treptat să transporte pasageri din iunie.

În ultimii patru ani, Etihad Airways a pierdut 5,6 miliarde de dolari şi era déjà în restructurare înainte de pandemie şi a închis mii de posturi anul acesta.

Compania aeriană americană Delta Air Lines anunţă că este nevoită să renunţe la aproape 2.000 de piloţi din octombrie.

În altă ordine de idei, companiile aeriene din grupul Lufthansa (Lufthansa, Eurowings, Austrian Airlines, Brussels Airlines et SWISS) au rambursat până acum 2,3 miliarde de euro la peste 5 milioane de clienţi ce nu au mai putut călători cu avionul din cauza crizei sanitare, în primul semestru din 2020.  Mai exact este vorba de 92% din cererile de rambursare ce au fost soluţionate.

La finele lui martie, Asociaţia Internaţională de transport aerian (IATA) a evaluat la 30 de miliarde de euro factura rambursărilor pentru zborurile anulate, în lume, pentru aprilie, mai şi iunie – luni în care transportul aerian a fost practic aproape complet oprit.

Qatar Airways a rambursat, până la mijlocul lui august, aproape 1 miliard de euro pentru 600.000 de pasageri ce nu au mai putut zbura din cauza pandemiei de coronavirus.

Numeroase alte companii aeriene întârzie rambursarea biletelor pentru clienţii lor.

Transportul aerian este unul dintre cele mai afectate sectoare economice ca urmare a pandemiei de coronavirus. Companiile aeriene estimează că de abia peste câţiva ani se va reveni la nivelul de trafic existent înainte de pandemie.