
Special Paris
Vânzările Renault au scăzut cu peste 21% în 2020
renauk.jpg

Potrivit comunicatului publicat marţi, Renault şi-a văzut vânzările diminuate cu 21,3% în 2020 faţă de anul precedent. Asta în contextul în care piaţa mondială a maşinilor nu a scăzut „decât” cu 14,2 procente. Constructorul francez a vândut 2,9 milioane de automobile anul trecut faţă de 3,8 milioane în 2019.
In Europa, piaţa sa principală, Renault a înregistrat scăderi şi mai mari, 25,8%, iar în Franţa, ţara sa de origine, fabricantul a pierdut un sfert din vânzările de până acum.
Renault, ca şi restul concurenţilor săi internaţionali, a suferit în 2020 din cauza restricţiilor legate de criza sanitară mondială. In plus, firma franceză reaminteşte că operează mai ales în ţările cele mai afectate de epidemia de Covid.
Surse interne prezic că joi, noul director general al firmei Luca De Meo, îşi va prezenta planul strategic botezat „Renaulution”. Un plan care va privilegia profitabilitatea şi nu volumele, ca până acum. Cu alte cuvinte, se va miza pe vânzări mai mici de maşini dar la preţuri mai ridicate. O adevărată revoluţie strategică pentru firmă, după o lasă să se înţeleagă şi numele dat acestui nou plan.