Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Criza de semiconductori va afecta industria auto și nu numai

un_lant_de_montaj_in_uzina_volkswagen_din_wolfsburg._.jpg

Un lant de montaj în uzina Volkswagen din Wolfsburg.
Un lant de montaj în uzina Volkswagen din Wolfsburg.
Image source: 
REUTERS/Fabian Bimmer/Files

Toți constructorii auto se confruntă cu aceeași problemă: există o penurie de  semiconductori. Este o criză ce se adaugă unei alte crize, celei a sectorului auto. 

Restricțiile sanitare au determinat închiderea de uzine în China și automat întârzieri de producție. Iar în aceeași perioadă, cererea de cipuri electronice a explodat, odată cu producția de noi console și de laptop-uri. Cererea de laptop-uri a explodat odată ce angajații din birouri lucrează, chiar și în prezent, mai peste tot în lume, de acasă.

Apoi, a fost anul în care s-au instalat rețelele de telefonie 5G iar noi telefoane, adaptate acestei tehnologii au fost produse - toate au dus la același rezultat: piața este saturată. 

Apoi, a urmat și decizia Statelor Unite de a pune pe lista neagră, pe cel mai mare producător chinez de semiconductori, Semiconductor Manufacturing International Corp (SMIC). Iar astfel, constructorii se văd nevoiți să caute alternative.

 

Mai mulți constructori - precum Toyota, Ford, Nissan și Fiat Chrysler anunță că și-au redus producția în ianuarie, pe fondul penuriei de componente electronice. 

Volkswagen anunța în decembrie că lipsa de semiconductori ar putea determina reducerea producției cu până la 100.000 de mașini în Europa, America de Nord și în China, în primul trimestru din 2021. 

Iar Ford s-a văzut nevoit să trimită în șomaj parțial 3.900 de salariați din Statele Unite.

Renault și-a revizuit planificările dar nu a redus până acum producția. 

În primul trimestru din acest an, fabricantul german Audi ar putea să fie revoit să renunțe la producerea a 10.000 de vehicule.

 

Fabricanți de material electronic precum Yamaha și Panasonic se confruntă cu aceeași penurie.

 

Specialiștii din sector cred că tensiunea ar putea dura până în 2022. Capacitatea de producție este insuficientă comparativ cu cerința.

Pe de altă parte, războiul dintre Statele Unite și China ar putea, paradoxal, să determine accelerarea găsirii și dezvoltării de noi electronice alternative.

 

Înainte să plece de la Casa Albă, Donald Trump, cerea ca uzinele de semiconductori să revină acasă.  Două proiecte legislative au fost prezentate, în vara lui 2020, prin care se dorește ca Statele Unite să dețină o mai mare parte din producția mondială de cipuri electronice, prin noi ajutoare guvernamentale în valoare de 25 de miliarde de dolari. În prezent, SUA deține 12 % din piața mondială de producție. 

 

TSMC - Taiwan Semiconductor Manufacturing Company a anunțat imediat că vrea să construiască o uzină în valoare de 12 miliarde de dolari, în Arizona. 

 

La rândul său, China a deblocat în septembrie 2020, aproape 90 de miliarde de euro pentru a susține peste 100 de noi proiecte de dezvoltare industrială în sector. 

 

Nu doar industria comunicațiilor, cea auto ori cea de internet se vor folosi de aceste investiții. Lumea post virus va fi și mai digitalizată, atenționează experții.