Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Cel mai lung şi mai costisitor viaduct deasupra mării a fost construit în Reunion

viaductul_va_inlocui_practic_actuala_sosea._in_ultimii_ani_mai_multe_persoane_si-au_pierdut_viata_pe_aceasta_sosea_dupa_ce_s-au_prabusit_bucati_din_faleza.jpg

Viaductul va înlocui practic actuala sosea. În ultimii ani mai multe persoane si-au pierdut viata pe aceasta sosea dupa ce s-au prabusit bucati din faleza.
Viaductul va înlocui practic actuala sosea. În ultimii ani mai multe persoane si-au pierdut viata pe aceasta sosea dupa ce s-au prabusit bucati din faleza.
Image source: 
© Vinci

Au fost finalizate lucrările celui mai lung şi mai costisitor viaduct din lume. El se află în insula franceză Reunion, departament francez de peste mări aflat în largul Oceanului Indian. Mai exact la peste 9.000 de km de capitala Paris.

Lucrările au fost începute în 2014 şi trebuiau finalizate în 2020. Dar, practic, nici acum construcţia nu este finalizată căci mai sunt de amenajat încă 2 km din şosea.

Întreaga construcţie are 12 km din care 5 km se află la o înălţime de 20 de metri deasupra mării. Ea înconjoară o parte din insula franceză Reunion. Lucrările la această parte extrem de dificil de realizat, a viaductului ce se ridică la 20 de metri deasupra mării, au fost finalizate.

1.000 de muncitori au fost mobilizaţi până acum.

Vedere aeriana a celui mai costisitor viaduct din lume. El înconjoara o parte din insula Reunion, departament francez de peste mari.
Vedere aeriana a celui mai costisitor viaduct din lume. El înconjoara o parte din insula Reunion, departament francez de peste mari.
Image source: 
Vinci

Practic, noua şosea doreşte să o înlocuiască pe cea care este folosită în prezent şi care, în ultimii ani a devenit periculoasă deoarece bucăţi din faleză se prăbuşesc pe şosea iar mai multe persoane şi-au pierdut déjà viaţa aici.

Accidente au fost şi în 2020 dar şi în 2006, când bucăţi de faleză s-a prăbuşit iar zeci de mii de metri cubi de rocă au căzut pe şosea. În 2006, 3 persoane au murit iar mai multe au fost rănite.

Proiectul noului viaduct a nemulţumit localnicii invocând motive ecologice dar şi costurile extrem de ridicate: un km de şosea a costat peste 166 de milioane de euro, priectul fiind susţinut exclusiv din bani publici.

Ca o comparaţie, 1 km de autostradă realizată pe un teren drept costă 5 milioane de euro. Iar 1 km din autostrada Titanilor – aşa cum a fost ea denumită de François Mitterrand, care străbate o parte din Alpi, a costat 22 de milioane de euro.

Iar 1 km din viaductul Millau ce traversează o vale din Occitanie şi care în punctul cel mai înalt se află la 343 de metri înălţime – a costat 160 de milioane de euro.