Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Parlamentul francez votează (în prima lectură) suprimarea unor linii aeriene interne, pentru a proteja clima

clima.jpg

Militanti ecologisti manifesteazà pentru reducerea traficului aerian la aeroportul Bouguenais, lângà Nantes, pe 3 octobrie 2020.
Militanti ecologisti manifesteazà pentru reducerea traficului aerian la aeroportul Bouguenais, lângà Nantes, pe 3 octobrie 2020.
Image source: 
SEBASTIEN SALOM-GOMIS

Deputaţii francezi au adoptat sâmbătă seara un amendament la proiectul de lege privind clima care suprimă anumite linii aeriene interne. In ce condiţii se va aplica eventuala lege finală şi ce excepţii sunt prevăzute de text?

Liniile aeriene vizate de amendament sunt cele pentru care există alternative de voiaj cu trenul în mai puţin de 2 ore şi jumătate. Concret, deputaţii francezi vizează prin această măsură emblematică zborurile de la Paris spre Nantes, Lyon şi Bordeaux. Un decret ar putea include şi alte linii precum Paris-Rennes şi Lyon-Marsilia. Există însă şi unele excepţii pentru zborurile cu corespondenţă.

In realitate, proiectul de lege guvernamental consfiinţeşte ceea ce există déjà întrucât, încă de anul trecut, executivul francez obligase compania Air France, contra unor compensaţii financiare, să renunţe la aceste legături. Noul text vizează deci mai ales concurenţa care nu va mai putea profita de breşa existentă.

Cum era de aşteptat, discuţiile din parlament au fost foarte animate, mai ales de către aleşii – indiferent de culoarea lor politică – din sud-vestul Franţei, acolo unde este implantat constructorul Airbus şi mulţi dintre sub-contractanţii săi. De partea sa, guvernul francez, prin vocea ministrului delegat la Transporturi Jean-Baptiste Djebbari, a încercat să dedramatizeze situaţia insistând pe complementaritatea modurilor de transport, între avion şi trenurile rapide TGV.

 
Parlamentul francez votează (în prima lectură) suprimarea unor linii aeriene interne, pentru a proteja clima