Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Marile angajamente ale constructorilor auto

Toti constructorii auto investesc în productia de noi masini electrice.

În cadrul COP26, la Glasgow, 6 constructori auto şi-au dat acordul să nu mai producă, până în 2040, maşini poluante: americanii de la General Motors şi Ford, germanii de la Mercedes-Benz, grupul chinezo-suedez Volvo, grupul indo-britanic Jaguar Land Rover şi chinezii de la BYD. Toţi aceşti reprezintă cu greu 20 % din producţia mondială auto - cu 15 milioane de vehicule din cele 78 de milioane de maşini produse, în total, în 2020.

Compania Ford a semnat acordul de la Glasgow. Grupul anunţase deja crearea a 4 uzine în Statele Unite, în care vor fi produse doar vehicule electrice. Constructorul american a planificat ca până 2030 să vândă în Europa doar maşini electrice. Iar la acelaşi orizont, Ford speră ca măcar jumătate din exporturile sale să fie autorisme electrice.

Iar Volvo Cars, prevede ca până în 2030 să elimine din catalogul său toate modelele pe bază de combustibil, inclusiv cele hibride.

Iar grupul PSA (Peugeot, Citroën, Opel) şi FCA (Fiat, Chrysler) a oprit dezvoltarea de maşini pe bază de combustil şi investeşte 30 de miliarde de euro în electrificarea gamei sale.

Alfa Romeo va fi 100% electrică în Europa şi în America de Nord, până în 2027 iar Opel până în 2028.

Fiat susţine că va deveni electrică din momentul în care preţul unui autoturism electric se va apropia de cel al unei maşini cu combustibil, undeva spre 2030.

Germanii de la Volkswagen speră să electrifice 50% din maşinile sale până în 2030 şi “aproape 100%" până în 2040, pe principalele pieţe. Investiţia în virajul electric va costa compania 73 de miliarde de euro, în următorii 5 ani.

Iar Audi va fi 100% pe baterie până în 2033. Lamborghini va propune o marcă sportivă 100% electrică în jur de 2027.

Grupul german Daimler va investi 40 de miliarde de euro în electrificarea producţiei sale în următorul deceniu. Mercedes-Benz face parte din semnatarii acordului COP26.

Jaguar Land Rover, filială a grupului indian Tata, semnatar al acordului de la Glasgow, va investi 2,5 miliarde de lire sterline, pe an, pentru producţia de noi maşini electrice.

Renault va lansa 10 noi modele electrice până în 2025 şi tot până atunci, Toyota va lansa 15 noi modele ce vor funcţiona pe bază de baterie.

Iar constructorul german BMW, doreşte să vândă, în următorii 10 ani, 10 milioane de modele 100% electrice.

Americanii de la General Motors, semnatar al acordului de la COP26, şi-a anunţat deja intenţia de a nu mai construi maşini poluante, până în 2035.

Coreenii de la Hyundai vor să prezinte 23 de noi modele de vehicule electrice până în 2025 iar Kia, 7 modele electrice, până în 2026.