Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


EASA: De luni nu va mai fi obligatorie masca sanitară, în aeroporturi și nici la bordul avioanelor

iata_atentioneaza_ca_exista_prea_multe_cozi_in_aeroporturi_oameni_care_stau_la_coada_ore_intregi_pentru_a_putea_beneficia_de_servicii_aeroportuare.jpg

IATA atenționează că există prea multe cozi în aeroporturi, oameni care stau la coadă ore întregi pentru a putea beneficia de servicii aeroportuare.
IATA atenționează că există prea multe cozi în aeroporturi, oameni care stau la coadă ore întregi pentru a putea beneficia de servicii aeroportuare.
Sursa imaginii: 
AP Photo/LM Otero

Principala asociație mondială a companiilor aeriene, IATA, a salutat noul protocol, care, oferă posibilitatea pasagerilor de a decide dacă doresc să poarte, sau nu, masca sanitară.

Agenția Europeană pentru Siguranță Aviatică – EASA-  subliniază că masca sanitară rămâne una din cele mai bune protecții împotriva transmisiei de coronavirus.

Acum, fiecare companie aeriană poate să decidă menținerea măștii.

De exemplu, purtarea măștii ar trebui încurajată în cazul zborurilor spre ori dinspre o destinație unde portul măștii este, în continuare, solicitat, în transportul public, se arată în comunicatul EASA. Pe de altă parte, un pasager care tușește ar trebui să ia în calcul să poarte masca sanitară, pentru a liniști restul pasagerilor.

Măsurile sanitare sunt relaxate într-un moment în care apetitul europenilor pentru călătorii a tot crescut, după 2 ani de restricții.

Pentru perioada verii, organismul de supraveghere a traficului european, Eurocontrol, prevede o revenire de până la 95% la nivelului din 2019, de dinainte de pandemia de Covid, așadar.

În altă ordine de idei, tot IATA atenționează că există prea multe cozi în aeroporturi, oameni care stau la coadă ore întregi pentru a beneficia de servicii aeroportuare.

Problema este că pe fondul pandemiei de Covid, aeroporturile și-au diminuat cu mult numărul de personal astfel că lucrează tot mai puțini oameni pe aeroporturi și nu prea are cine să se ocupe de bagajele călătorilor.

Salariații de pe aeroporturile din Olanda, spre exemplu, s-au aflat în grevă, în luna aprilie, deoarece au prea mult de muncă, pe fondul vacanțelor de primăvară. Spre exemplu, compania KLM a fost nevoită să anuleze plecarea a peste 70 de zboruri de pe ori spre Amsterdam.

Probleme se înregistrează și pe aeroporturile din Londra și din Bruxelles.  

Chiar dacă încă nu s-a ajuns la nivelul de dinainte de criza sanitară, în prezent traficul este la aproximativ 60% față de nivelul din 2019.

În Europa, creșterea este spectaculoasă. Au fost cu 425 % mai mulți călători în martie, comparativ cu aceeși lună din 2021.

Războiul din Ucraina a provocat închiderea unor spații aeriene dar și o creștere a biletelor de avion. Chiar și așa, călători există și în număr tot mai mare.

Aeroporturile se înghesuie să recruteze, dar, nu este deloc simplu. Spre exemplu, la Paris, este nevoie de circa 4.000 de oameni, la aeroporturile de la Roissy și la cel de la Orly.  Agenți de control, tehnicieni de mentenanță, oameni care lucrează în așa zisele “zone roșii”, zone închise publicului, spații considerate sensibile și în care nu orice persoană poate avea acces.

Apoi, există și problema salariilor, care, trebuiesc indexate cu inflația. Sindicatele pariziene au lansat un apel la grevă pentru data de 9 iunie, un avertisment ce se dorește a fi lansat înainte de plecarea în marea vacanță de vară.