Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Dacia din nou foarte prezentă la Mondialul Auto de la Paris

Salonul Mondial al automobilului şi-a deschis porţile pentru specialişti şi presă. Marele public va avea acces începând de sâmbătă şi pentru două săptămâni la această cea mai mare expoziţie de maşini din lume. Primele impresii  de la « Paris Motorshow 2014 » :

In 2012, la precedenta ediţie a Salonului Auto de la Paris veniseră peste 1,2 milioane de vizitatori şi 12 mii de jurnalişti din 113 ţări. O confirmare că întâlnirea pariziană este cea mai mare de acest fel din lume în termeni de frecventare. Nici anul acesta amatori de maşini nu vor fi decepţionaţi : marii constructori prezintă aici circa 80 de noutăţi.

Să o spunem de la bun început, România, prezentă ca de obicei cu firma Dacia – filială a francezului Renault – nu a venit aici ca să revoluţioneze treburile cum a putut-o face uneori în trecut. Societatea din Piteşti prezintă însă acum nişte evoluţii Stepway ale modelelor Dokker şi Lodgy în timp ce Sandero prezintă seria limitată Black Touch iar Duster modelul « air » de recunoscut de departe graţie în particular retrovizoarelor sale galbene. In rest aşadar nimic nou pe standul Dacia, un stand care se remarcă însă prin sobrietatea şi eleganţa sa tot mai subtile de la o ediţie la alta a salonului.

Un salon gigantic din nou şi acum în 2014 care profită de o reabilitare a principalei hale de la Porte de Versaille şi care beneficiază astfel de 125 de mii de metrii pătraţi de expoziţie. 260 de mărci dintre care 71 de constructori de maşini rivalizează ca să prezinte noutăţi sau maşini de vis.

Printre noutăţile de la această ediţie să notăm noul model Espace al lui Renault – care tinde să devină un SUV - noul Corsa prezentat de Opel şi noua berlină Passat a constructorului german Volkswagen. Pe standul Ford se poate regăsi miticul model Mustang ce va putea fi achiziţionat anul viitor pentru prima dată într-un magazin european. Mercedes a anunţat de partea sa un mariaj cu Renault. Maşina germană, mai exact modelul Classe C, este de acum încolo dotat şi cu un motor diesel fabricat de constructorul francez

Maşinile ecologice sau econome ocupă şi ele tot mai mult spaţiu iar la insistenţele giuvernului francez, industriaşii de aici se apleacă tot mai mult şi asupra maşinilor zise autonome adică ce pot rula singure, primul model concret de acest gen fiind maşina Google.

In fine să mai notăm că pe standul Bugatti poate fi văzut noul model Veyron comercializat pentru modica sumă de 2,3 milioane de euros. La acest preţ însă trebuie precizat că sub capotă se află un motor de 1200 de cai putere, că maşina atinge viteza maximă de 431 de kilometrii pe oră şi că de la zero la o sută ajunge în două secunde, cu alte cuvinte e mai rapidă decât un Airbus A 320 la decolare !

Ca o constatare generală, salvarea sectorului auto vine tot din ţările emergente şi în particular din China, ţară care este prima piaţă de desfacere din lume şi care va absorbi numai anul acesta circa 24 de milioane de automobile. Previziunile arată tendinţe cel puţin similare şi în anii ce vin, o veste cum nu se poate mai bună pentru un sector până nu demult muribund.

Dacă ediţia precedentă din 2012 fusese marcată de lunga criză a pieţelor americană şi europeană, anul acesta întâlnirea se derulează aşadar sub auspicii mai pozitive. « Industria franceză de maşini s-a redresat şi redemarează. E un lucru bun pentru activitate, pentru locurile de muncă, pentru exporturile noastre » a spus François Hollande. Un preşedinte francez care a vizitat în pas foarte alert Salonul vineri dimineaţa înconjurat de un impresionant serviciu de securitate. Nimic de a face cu destinsa vizită remarcată la Hollande acum doi ani când, e adevărat, preşedintele socialist era încă proaspăt ales în funcţie şi beneficia încă de simpatia multora dintre compatrioţii săi.

 
Salonul Auto Paris 2014