Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Facebook anunţă că are aproape un miliard şi jumătate de utilizatori

Număr de utilizatori în creştere, venituri şi ele tot mai mari dar beneficii în scădere. Aşa se poate rezuma pe scurt bilanţul anunţat de Facebook. Cum explică reţeaua de socializare aceste cifre paradoxale?

In al doilea trimestru al anului Facebook a înregistrat beneficii nete de « doar » 715 milioane de dolari,  în scădere cu 9 la sută. In schimb cifra de afaceri a firmei lui Mark Zuckerberg a crescut cu aproape 40 de procente pentru a depăşi 4 miliarde de dolari. In fine, Facebook revendică un număr record de utilizatori, aproape 1,5 miliarde dintre care 65 la sută s-ar conecta zilnic. La asta trebuie adăugate apoi aplicaţia Instagram, dedicată fotografiilor, şi mesageria Messenger, ambele deţinute de Facebook şi care laolaltă mai însumează un miliard de utilizatori. « Oamenii folosesc în medie 46 de minute pe zi diferitele servicii ale grupului » a notat fondatorul FB. Mark Zuckerberg subliniază că « aceste cifre nu-i iau în calcul pe cei 800 de milioane de abonaţi la WhatsApp », o altă mesagerie mobilă cumpărată şi ea de Facebook anul trecut.

In ciuda acestor cifre imprsionante, grupul californian nu reuşeşte să « decoleze » la capitolul beneficii. Explicaţia este simplă : creşterea numărului de utilizatori este finanţată de cheltuieli importante care frânează deci beneficiile. In ultimul trimestru contabilizat care s-a încheiat în iunie, Facebook a cheltuit astfel aproape 3 miliarde de dolari, o creştere de peste 80 de procente într-un an de zile. Bani investiţi în înfrastructuri precum servere şi centre de date dar şi în ameliorarea serviciilor existente.

La capitolul dezvoltare, Facebook a decis să mizeze şi mai mult pe telefoanele mobile, « cheia creşterii noastre economice » spune directorul financiar al societăţii. E adevărat că dacă ai aplicaţia FB pe mobil eşti tentat să te conectezi la reţea mai des, ceace este dealtfel demonstrat, unii dintre utilizatori conectându-se încă dinainte de a se da jos din pat dimineaţa. Facebook a decis de asemenea să parieze pe dezvoltarea imaginilor video întrucât analiştii îi prezic un uriaş potenţial, în particular unul publicitar. In fine, pe termen lung oamenii lui Zuckerberg se vor investi în realitatea virtuală. In acest sens, Facebook a cumpărat firma Oculus care anul viitor va comercializa o cască cu imagini virtuale destinată marelui public.

Facebook anuntà cà are 1,5 miliarde de utilizatori