Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Controale medicale şi psihologice mai dure pentru piloţii de avioane?

germanwings.jpg

Echipele de ajutoare cautà corpuri umane si bucàti din avionul Germanwings, martie 2015
Echipele de ajutoare cautà corpuri umane si bucàti din avionul Germanwings, martie 2015
Image source: 
REUTERS/Gonzalo Fuentes

Experţii BEA – Biroul de anchete şi analize – din Franţa a confirmat scenariul unei prăbuşiri voluntare a avionului Germanwings în Alpii din sudul Franţei pe 24 martie anul trecut. Specialiştii recomandă în concluzie o înăsprire a controalelor medicale şi psihologice la care sunt supuşi piloţii de avioane.

In urmă cu aproape un an de zile un Airbus A-320 al companiei low cost Germanwings cu 150 de pasageri şi membrii ai echipajului la bord se prăbuşea în Alpii din sudul Franţei. Andreas Lubitz, copilotul de 27 de ani, grav bolnav psihic, este cel care a îndreptat în mod voit aparatul spre munte. Ancheta a demonstrat că Lubitz avea pentru ziua respectivă scutire medicală dar nu-şi informase patronul de acest lucru. In concluziile sale, Biroul anchete şi analize spune de asemenea că un medic îi recomandase pilotului german cu două săptămâni înainte de catastrofa din Alpi să se interneze într-un spital psihiatric.

Pe de altă parte BEA recomandă o înăsprire a controalelor medicale şi psihologice la care sunt supuşi piloţii, asta evident pentru a ameliora securitatea zborurilor. « Reguli mai clare trebuie definite pentru a vedea când e nevoie să se rupă secretul medical » mai spun anchetatorii francezi. Aceştia din urmă nu menţionează însă în raportul lor final o măsură-far preconizată încă de anul trecut de Agenţia europeană pentru securitate aeriană. AESA recomanda o evaluare psihologică obligatorie a piloţilor înainte de angajarea lor. BEA nu recomandă nici prezenţa obligatorie în cockpit a unei a doua persoane, măsură ce este însă déjà aplicată de mai toate companiile aeriene din Europa după accidentul Germanwings.

Andreas Lubitz consultase în ultimii 5 ani 41 de medici din care 7 în luna care a precedat drama din 24 martie 2015. Niciunul dintre doctori nu alertase însă nici autorităţile aeronautice şi nici pe angajatorul pilotului.

 
Controale medicale şi psihologice mai dure pentru piloţii de avioane