Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Dacia, în forţă şi cu noutăţi la Mondialul automobilului de la Paris (Reportaj audio si foto)

20160930_091151.jpg

Standul Dacia la Mondialul automobilului de la Paris 2016
Standul Dacia la Mondialul automobilului de la Paris 2016
Image source: 
Vasile Damian

Salonul auto de la Paris – sau Mondialul automobilului, cum i se mai spune – îşi deschide porţile sâmbătă pentru marele public timp de două săptămâni. Organizat odată la doi ani, în alternanţă cu cel de la Frankfurt, evenimentul parizian rămâne cel mai popular din lume – 1,25 milioane de vizitatori au venit la precedenta ediţie din 2014. Joi şi vineri, standurile salonului au fost rezervate profesioniştilor şi presei. Pe lângă numeroasele prototipuri prezentate la această ediţie, maşinile electrice ocupă un loc de frunte atât pe standuri cât şi în atenţia comentatorilor. Care sunt noutăţile Dacia din acest an?

Standul Dacia, amplasat foarte central, în holul 1 al parcului expoziţional de la Porte de Versailles, prezintă o serie de noutăţi. Noutăţi nu doar pe hârtie, nouţăţi vizibile deîndată ce intri pe stand. Noul Sandero, noul Logan şi noul Logan MCV plus un Duster cu cutie automată EDC dublu ambreiaj : schimbările aduse de Dacia sunt aşadar şi în exterior – cu un design complet revăzut al farurilor, al jenţilor, al volanului cu klaxonul în fine integrat, cu butoane pe uşă pentru geamurile electrice – dar şi în interior cu această nouă cutie de viteze alliată cu un motor dCi 110 cai putere.

Am stat de vorbă cu François Mariotte, Directorul comercial Dacia, şi l-am întrebat cui i se adresează aceste schimbări, ce clientelă vizează ?

« Aceste noutăţi ne vor permite să continuăm succesul firmei Dacia ; clienţii plebiscitează vehiculele noastre. Clienţii noştri caută maşini simple, maşini mari, maşini care să-ţi inspire încredere – pe scurt maşini care să ţină la drum, să fie sigure, maşini cu motoare bune dar totodată maşini care să nu fie scumpe. E foarte important pentru noi să fim capabili să putem continua să păstrăm game de preţuri extrem de abordabile pentru a-i seduce pe particulari. In afara României, vânzările noastre sunt foarte concentrate pe clientela particulară iar azi presiunea pe preţuri este foarte mare, deci căutăm să menţinem preţurile cât mai mici cu putinţă.

Lansăm această nouă gamă de vehicule ca să perpetuăm succesul lui Dacia. Anul acesta, 2016 deci, până la finele lunii august, 27 de ţări Dacia din cele 40 în care se comercializează aceste maşini, au bătut recorduri la vânzări. Un singur exemplu : în Franţa, Dacia Sandero este prima maşină, cea mai vândută maşină clienţilor particulari. Locul întâi pentru clientela privată, trebuie să recunoaşteţi că e vorba de un succes imens şi sunt sigur că prietenii noştri români vor fi foarte mândri de acest lucru. In orice caz, cei de la Dacia din România sunt foarte mândri de acest succes. Marca Dacia este deasemenea numărul unu la vânzările pentru particulari în Spania. Marca e în creştere în fiecare din regiunile în care vinde : Europa, Asia sau Maghreb » spune François Mariotte.

Ce-i atrage pe clienţi, ce face succesul Daciei ?

« In două cuvinte : maşini bune şi ieftine. Există cert maşini şi mai ieftine în lume dar nu doar preţul contează. Uneori colegii Dvs îmi spun « Dacia este o marcă low-cost ». Nu, Dacia nu este o marcă low-cost, a fost asta la început. Dacia a ieşit demult din această postură pentru a fabrica maşini atrăgătoare. Revin la exemplele Sandero Stepway şi Duster : e vorba de cele două staruri ale pieţei franceze pentru particulari. E vorba de două modele propuse la preţuri foarte mici pe o piaţă a SUV-urilor în plină expansiune în Europa. E marea modă azi, lumea vrea SUV-uri iar noi acoperim de minune acest segment cu Dacia Sandero Stepway şi Duster ».

Marea modă anul acesta aici la Salonul auto de la Paris sunt automobilele electrice. Când o să vedem şi o Dacie electrică ?

« Nu trebuie să spunem niciodată, niciodată. Dar nu este pe ordinea de zi. Astăzi, facem totul ca să optimizăm consumul maşinilor noastre. In plus, avem o gamă GPL care echipează vehiculele noastre şi care are un mare succes. In Italia de exemplu – dar şi în România – Dacia oferă motoare GPL pe întreaga sa gamă. Si e vorba de GPL asociate cu motoare moderne. E vorba deci de modele ecologice şi totodată atrăgătoare care rămân însă la preţuri foarte mici. Să nu uităm că la Dacia trebuie să rămânem la preţuri foarte competitive iar GPL este un compromis foarte bun între ecologie şi preţ » afirmă directorul comercial Dacia.

O serie de mărci importante – Volvo, Ford, Mazda, Aston Martin ca să nu citez decât câteva – au decis să nu vină la această ediţie, punând la îndoială pertinenţa unor astfel de saloane. Saloane la care, în plus, închirierea unui stand costă foarte mult – nişte milioane de euro. Care este interesul lui Dacia să fie prezentă la Paris ?

« Dacia este o marcă foarte apropiată de comunitatea ei, de clienţii ei. In timpul acestor două săptămâni de salon o să întâlnim deci enorm de mulţi clienţi, de proprietari, de membri activi ai comunităţii. Dealtfel, la conferinţa de presă de prezentare a noilor modele din gama Logan, au venit Frédérique şi Sonia, doi dintre primii clienţi Logan. Ei ne-au vorbit pe larg despre Logan-ul lor MCV, maşină de care sunt foarte mulţumiţi. Avem deci mulţi fani şi suntem fericiţi să-i putem invita aici la salon ca să-i întâlnim. Avem de asemenea vizitele unor fani care apoi se transformă în ambasadorii noştri pe reţelele sociale. Cu cei care nu pot veni direct aici, suntem deci în dialog pe Facebook pentru a le împărtăşi toate noutăţile Dacia de la acest Mondial al automobilului » conchide François Mariotte, Directorul comercial Dacia.

Dacia, în forţă şi cu noutăţi la Mondialul automobilului de la Paris