Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Revoluţie industrială şi uriaşe suprimări de posturi la Volkswagen după scandalul testelor antipoluare

vw.jpg

Constructorul de masini Volkswagen a anuntat suprimarea a 30.000 de posturi
Constructorul de masini Volkswagen a anuntat suprimarea a 30.000 de posturi
Image source: 
REUTERS/Kacper Pempel/File

Scandalul testelor antipoluare trucate de la Volkswagen, izbucnit în septembrie 2015, a provocat cea mai gravă criză din istoria numărului unu european al constructorilor de maşini. Urmările acestui « Dieselgate », cum a fost numită afacerea : firma germană anunţă cea mai mare restructurare pe care a realizat-o vreodată.

Intr-o tentativă inedită de a-şi mări rentabilitatea, Volkswagen a decis să ia taurul de coarne. Ocazie cu care speră că va surmonta şi scandalul « Dieselgate ». Constructorul german de automobile a anunţat că va suprima 30.000 de posturi – dintr-un total mondial de 610.000 - şi că va face importante economii, mai ales în Germania dar şi în Brazilia şi Argentina. In virtutea unui acord negociat de patroni cu reprezentanţii personalului, acord valabil până în 2025, posturile suprimate – 23.000 în Germania - nu se vor traduce prin disponibilizări ci prin alte măsuri mai puţin violente, precum pensionări anticipate.

« Marca Volkswagen nu aduce destui bani » a recunoscut patronul firmei. Prin măsurile anunţate şi totodată printr-o creştere a productivităţii cu 25%, Volkswagen speră să economisească aproape 4 miliarde de euro pe an în următorii 3 ani. Planul anunţat vineri de constructorul german vizează însă şi reorientarea strategică a lui Volkswagen. Firma va miza astfel masiv pe maşinile electrice, sector în care va crea 9 mii de locuri de muncă în cadrul unui aşa-zis « pact de viitor ». Până în 2025 constructorul din Wolfsburg vrea astfel să propună nu mai puţin de 30 de modele electrice diferite, lucru care necesită investiţii uriaşe.

« Dieselgate », afacere adusă la lumina zilei în septembrie 2015, se referă la un procedeu informatic de falsificare a testelor antipoluare realizat pe mai bine de 11 milioane de maşini diesel din lumea întreagă. Scandalul a provocat primele pierderi ale grupului după două decenii de beneficii şi i-a obligat pe responsabili să pună deoparte 18 miliarde de euro pentru a putea face faţă numeroaselor urmăriri judiciare şi cereri de despăgubiri. In total, pierderile de pe urma « Dieselgate » sunt evaluate de experţi la circa 30 de miliarde de euro.

Reamintim că grupul VW deţine pe lângă constructorul Volkswagen şi alte firme precum Audi, Porsche, Seat şi Skoda. Dificultăţile financiare ale mărcii există de multă vreme dar scandalul « Dieselgate » a fost lovitura de graţie care i-a obligat pe patroni să treacă la măsurile drastice anunţate acum.

Revoluţie industrială şi uriaşe suprimări de posturi la Volkswagen după scandalul testelor antipoluare