
Special Paris
Franţa: Contractul secolului pentru consorţiul Alstom - Bombardier
default.png

Acest mega-contract va însemna că uzinele celor doi contructori vor avea de muncă în următorii cinci ani. Studiile privind realizarea viitoarelor vagoane vor începe imediat iar primele trenuri RER vor fi livrate începând cu 2020. Vor intra în circulaţie din 2022.
S-au mai înscris în cursa pentru câştigarea acestui contract şi germanii de la Siemens dar şi constructorul feroviar spaniol - CAF. Germanii, care plănuiau să construiască o uzină în regiunea pariziană, s-au retras din cursă considerând că este prea dificil să învingă Alstom în acestă poveste. Iar spaniolii de la CAF, care deţin o uzină în Franţa în care lucrează circa 100 de salariaţi, au prezentat o ofertă financiară mult mai atractivă decât cei de la Alstom-Bombardier. Dar, la finele anului trecut, un audit arăta că unitatea nu poate produce volumul de vagoane dorit.
Uzinele din Franţa Alstom şi Bombardier dispun de 3.200 de salariaţi, specialişti în construcţia de vagoane de metrou şi RER. Obţinerea acestei noi comenzi este vitală pentru personal. Canadienii de la Bombardier ar urma să se ocupe de construcţia a 30% dintre noile vagoane în timp ce francezii de la Alstom vor primi 70% din contract. Producţia se va desfaşura strict în uzinele care există în Franţa. Alstom a precizat la finele anului că dacă va câştiga acest contract, va produce în Franţa întregul ansamblu de componente necesare pentru realizarea vagoanelor.