Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


În Franţa, soldurile au în continuare succes la public

20170111_124904.jpg

Image source: 
Vasile Damian

Au început soldurile în Franţa, mai exact soldurile de iarnă. Până pe 21 februarie, timp de 6 săptămâni deci, fanii de lucruri ieftinite vor avea ocazia să facă « afaceri bune ». Mai sunt însă soldurile o operaţiune de succes, în contextul în care concurenţa, chiar şi în acest sector, e tot mai mare?

Promoţii există tot mai multe, pe internet sau nu. Între succesul lui « Black Friday » de la sfârşitul lui noiembrie, şi diversele aşa-zise « vânzări private » - privat fiind doar numele, nu şi evenimentul – amatorii de lucruri ieftinite au practic tot anul la dispoziţie ca să-şi cheltuiască banii. Și totuşi tradiţionalele solduri – două sezoane pe an, primul în ianuarie-februarie, al doilea în iunie-iulie – continuă să atragă lumea. Potrivit unor diverse sondaje de opinie realizate zilele trecute de institutule IFOP şi Toluna, circa 70% dintre francezi au intenţia să profite de solduri în următoarele zile. Chiar dacă cifra este în scădere faţă de anul trecut, atracţia rămâne mare să cauţi acum cel mai bun preţ, direct în magazine. « E adevărat că avem tot mai multe operaţiuni de ieftinire a produselor înainte de soldurile tradiţionale. Asta nu înseamnă însă că perioada de solduri nu este aşteptată cu nerăbdare de francezi. Cred că condiţiile meteo au mai mult impact asupra perioadei de solduri decât orice alt eveniment », spune Pierre-Marie Grau de la Federaţia francezà de prêt-à-porter.

În contextul în care puterea de cumpărare a francezilor este în scădere, totuşi, în medie, fiecare francez va cheltui 240 de euro în aceste săptămâni de solduri. Cei mai cheltuitori sunt cei de peste 65 de ani şi, contrar unei idei preconcepute, bărbaţii cheltuiesc în general cu vreo 15-20 de euro mai mult decât femeile. Produsele de îmbrăcăminte – haine sau încălţăminte – vor fi din nou vedetele acestui sezon, urmate, destul de departe însă, de materialul informatic sau de aparatele high-tech.

Pentru comercianţi, perioada de solduri este decisivă întrucât le permite acestora să-şi vândă stocul, chiar şi în pierdere. O parte importantă din cifra de afaceri a comersanţilor se face tot acum, mai ales în sectorul de îmbrăcăminte.

In Franţa, soldurile au în continuare succes la public