
Special Paris
Publicităţile sexiste şi discriminatorii, interzise la Paris
ysl.jpg

Gata pe panourile publicitare municipale cu reclame « care utilizează stereotipurile sexiste, homofobe, devalorizante, degradante sau vexante pentru femei şi bărbaţi. » De asemenea se interzic « publicităţile care cauţionează orice formă de discriminare fondată pe originea etnică sau naţională, pe religie, sex sau vârstă » se mai poate citi în decizia iniţiată de grupul comunist al parlamenbtului parizian.
Intrebarea care se pune este cum se poate defini o publicitate sexistă?. Primăria Parisului spune că a prevăzut să colaboreze cu diferite asociaţii care combat violenţele contra femeilor pentru a stabili criterii şi o cartă profesionistă.
Decizia municipalităţii pariziene se înscrie perfect în actualitate. In urmă cu mai puţin de două săptămâni marca de lux Saint Laurent a fost admonestată de Autoritatea care reglementează publicităţile din cauza unor afişe considerate « şocante şi degradante pentru femei. » Afişe care au fost în cele din urmă retrase de pe panouri.
Observatorii şi apărătorii drepturilor femeilor remarcă faptul că cu cât trece timpul, cu atât competiţia publictară este mai aspră. Reclamele sunt tot mai şocante pentru a atrage privirea trecătorilor. Cu actuala ei decizie, Primăria Parisului transmite un mesaj clar partenerilor ei comerciali : cine vrea să lucreze cu ea, nu trebuie să reproducă inegalităţi, sexism şi discriminare.