Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Yves Caracatzanis, PDG-ul Dacia, la RFI: «Sunt încrezător în viitorul firmei Dacia dar viitorul se construieşte în fiecare zi»

20170625_110013.jpg

Yves Caracatzanis, PDG-ul Dacia
Yves Caracatzanis, PDG-ul Dacia
Image source: 
Vasile Damian

Duminică s-a desfăşurat nu departe de Paris al 9-lea « mare picnic Dacia », o reuniune a fanilor maşinii din Mioveni. Ca şi în trecut, la actuala ediţie au venit între 10 şi 12.000 de posesori francezi de Dacii – numărul maxim admis pentru astfel de întâlniri. Mulţi responsabili de la Renault au venit la picnic dar nu a lipsit nici Yves Caracatzanis. Intr-un interviu exclusiv pentru RFI, PDGul Dacia reaminteşte pentru început succesul întâlnit de Dacia în Franţa.

Yves Caracatzanis: « Sandero este în Franţa cea mai vândută maşină particularilor şi a doua cea mai vândută particularilor în Europa. E deci o adevărată reuşită iar posesorii de Dacia formează o comunitate care nu aparţine însă nimănui. Clientul Dacia poate fi oricine - eu, Dvs,prietenii Dvs. E un client care vrea să « cumpere inteligent », cu alte cuvinte o maşină fiabilă, abordabilă şi modernă. E deci un client care are o altă abordare a maşinii, care nu vrea să-şi bage toţi banii în maşină dar caută un produs eficient, care să corespundă nevoilor sale. »

Vasile Damian : Acesta este deci succesul Daciei, o maşină modernă şi ieftină?

Y.C.: « Lucrăm zi de zi ca să concepem şi să comercializăm o maşină care să fie o « cumpărătură inteligentă ». O maşină care să ruleze bine – şi toate modelele de Dacia sunt recunoscute ca fiind bune. O maşină abordabilă din punct de vedere financiar – care merită deci preţul plătit. O maşină modernă – lucru care sare în ochi când priviţi design-ul noilor modele lansate la sfârşitul anului trecut. »

V.D.: Acest gen de picnic uriaş precum cel de acum vă permite să aveţi ecouri de la fani, observaţii? Faceţi de exemplu un sondaj printre ei la aceste întâlniri?

Y.C.: « Scopul nostru principal aici nu este unul comercial, ne reunim doar ca să petrecem împreună. »

V.D.: Cum se face că în timp ce în Franţa an de an mii de fani Dacia se reunesc ca să împărtăşească impresii despre maşinile lor, în România posesorii de Dacii nu se mândresc cu maşinile lor?

Y.C.: « Nu spun că românii nu sunt mândri de maşinile lor, spun doar că românii nu au acelaşi nivel de mândrie precum clienţii noştri din celelalte ţări. Raportul faţă de maşină este altul în România, se mai văd pe străzi multe maşini de ocazie care sunt importate. E munca noastră să le arătăm clienţilor că o Dacie nouă, garantată trei ani, le aduce mai multe decât o maşină de ocazie, veche, adusă din afară. Cred că va cere puţin timp ca să schimbăm această stare de fapte.

In 2008, Dacia se vindea bine în Europa dar lumea spunea că e din cauza crizei şi că Dacia este o marcă low-cost. Ori în Europa am depăşit imaginea de maşină low-cost pentru a deveni o maşină de cumpărat « inteligent ». Azi, Dacia merge mai departe foarte bine şi nu mai putem spune că e criză pe piaţa auto din Europa.

Incă o dată, va cere puţin timp schimbarea mentalităţilor şi este misiunea noastră şi a celor peste 16.000 de colaboratori ai grupului Renault care lucrează la Dacia în România. Vă reamintesc că în România avem tot lanţul de meserii necesare în sectorul auto. Avem un centru de design la Bucureşti, avem un centru de inginerie cu peste 2.000 de persoane – e al doilea cel mai mare centru de inginerie din afara Franţei – avem un centru de teste la Titu – şi el al doilea cel mai mare centru de teste din afara Franţei – avem binecunoscuta platformă industrială de la Mioveni, avem o mare platformă logistică, avem reţeau de dealeri Renault/Dacia. Pe scurt, avem toată gama de meserii din domeniul auto şi asta face forţa Dacia, aşa lucrăm repede şi eficient. Apoi, pe lângă faptul că facem maşini fiabile, moderne şi abordabile, inginerii români sunt cunoscuţi pentru ingeniozitatea lor. Aşa imaginăm şi găsim soluţii eficiente pentru clienţii noştri, aşa fabricăm maşini moderne şi totodată abordabile şi fiabile. Munca acestor peste 16.000 de oameni este un atuu important pentru România, pentru grupul Renault, pentru Dacia şi în general pentru maşinile global access. »

V.D.: Putem spune deci că sunteţi încrezător în viitorul firmei Dacia în România?

Y.C.: « Eu sunt încrezător în viitor dar viitorul se construieşte în fiecare zi prin performanţă şi eficacitate. Avem deci toate atuurile ca să reuşim. Acum trebuie să rămânem excelenţi şi competitivi în toate sectoarele pe care vi le-am citat mai înainte. Suntem în competiţie cu celelalte mărci dar suntem în competiţie şi în intern, cu celelalte tări ale grupului care fabrică Dacii şi alte mărci global access.

Deci, da, sunt încrezător în viitor dar trebuie să ne batem zi de zi. Una din marile forţe ale României este că Dacia este acolo cea mai vândută marcă – circa 30% din piaţă. Există o istorie foarte importantă a firmei Dacia în România. Toţi clienţii care rulează acolo în Dacia sunt mulţumiţi. Comunitatea şi evenimentele de tip picnic ne vor permite să reunim o parte din aceşti clienţi cu care sperăm să împărtăşim momente simpatice. »

Yves Caracatzanis, PDG-ul Dacia, la RFI: «Sunt încrezător în viitor dar viitorul se construieşte în fiecare zi»