Play
Ascultă RFI Romania
Play
Ascultă RFI France
Ascultaţi


Protecţia consumatorilor ia la verificat institutiile de creditare nebancare

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului cere tuturor creditorilor mai multă transparenţă în relaţia cu clienţii lor. Sesizată cu privire la nenumăratele probleme la încheierea unor contracte de credit, ANPC ameninţă acum că va controla şi toate instituţiile financiare nebancare, pentru a verifica dacă legislaţia este respectată. Acesta după ce a primit sesizări de la clienţi care se plâng că firmele au dobânzi şi de 5.000 la sută pe an.

Clienţii băncilor sunt nemulţumiţi în general că nu au fost informaţi suficient când au semnat contractul de credit, iar documentaţia a fost prea stufoasă şi greu de înţeles. Iată ce reiese din statisticile Protecţiei Consumatorului. O parte dintre sesizări au vizat inclusiv instituţiile financiare nebancare pe care ANPC  spune că le va controla. "Observ în ultima perioadă o campanie a unor instituţii nebancare cu o dobândă anuală de 4.000-5.000%. Asta ce înseamnă? Iau un euro, după un an dau 5.000 de euro, iau 10 euro, dau 50.000 de euro înapoi. Din punctul meu de vedere, undeva lucrurile nu sunt în regulă şi o să facem un control de fond să vedem unde respectă şi unde nu respectă legislaţia", a declarat preşedintele ANPC ameninţând cu sancţiuni dure. "Aici trag un semnal de alarmă: dacă un consumator nu se pricepe sau nu înţelege clauzele din contractul de credit, să facă o adresă la ANPC să vedem noi dacă este în regulă sau nu", a adăugat Marius Dunca. Acesta a avertizat în acelaţi timp şi clienţii să nu facă greşeala de a se împrumuta cu astfel de dobânzi pentru a-şi achita ratele la creditele de la bănci, în condiţiile unor situaţii dificile generate de creşterea cursului de schimb pentru dolar şi franc elveţian.