Descoperire paleontologică de senzaţie, în Argentina

Paleontologii au făcut o descoperire de excepţie în Argentina: scheletul unui dinozaur cu dimensiuni uriaşe, care a trăit în urmă cu 77 de milioane de ani în America de Sud şi cântărea cât zece elefanţi. El face parte din clasa titanozaurilor.

Dinozaurul gigantic avea gâtul lung de 26 de metri şi o greutate de aproximativ 60 de tone.

Cu un corp de mărimea unei case, cu greutatea unei turme de elefanţi şi cu coada lui deosebit de puternică, dinozaurul nu se temea de nimic, spune Kenneth Lacovara, profesor de paleontologie la Universitatea Drexel din Philadelphia, care a descoperit scheletul acestui animal în sudul Patagoniei (Argentina).

Noua specie de dinozaur aparţine familiei titanozaurilor, alcătuită din erbivori gigantici, care au trăit în număr mare în acea regiune în Cretacicul Superior.

Uriaşul nostru cântărea cât zece elefanţi din Africa şi cât şapte Tyrannosaurus rex, cel mai cunoscut dintre dinozauri.

Ceea ce e şi mai interesant e faptul că animalul nu îşi terminase perioada de creştere în momentul morţii sale.

În timpul a patru campanii de săpături, între 2005 şi 2009, paleontologii au reuşit să găsească aproape trei sferturi din schelet, cu excepţia oaselor capului.

Pentru a atinge această talie impresionantă, dinozaurul trebuia să mănânce în fiecare zi cantităţi uriaşe de vegetale.

Acesta nu este cel mai mare schelet de dinozaur descoperit vreodată, dar cu siguranţă se află pe primele locuri într-un asemenea clasament.

Patagonia este o regiune bogată în descoperiri paleontologice. În epoca dinozaurilor, câmpiile din Argentina de astăzi erau acoperite cu arbori înalţi de peste 15 metri, capabili să satisfacă nevoile alimentare ale uriaşilor erbivori.

Paleontologii argentinieni au anunţat în luna mai descoperirea unei cantităţi importante de rămăşiţe fosilizate ale unui alt titanozaur, care ar fi cântărit peste 100 de tone şi ar fi avut o lungime de 40 de metri. Oamenii de ştiinţă s-au arătat totuşi prudenţi faţă de aceste estimări.