Descoperirea ce-i uimeşte pe astronomi: steaua care "nu ar fi trebuit să existe"

Lumea ştiinţifică este uluită de descoperirea unei stele neutronice, care străluceşte cu intensitatea a zece milioane de sori. Steaua se află într-o galaxie din relativa apropiere a Căii Lactee şi este mai strălucitoare decât şi-ar fi putut imagina astronomii, potrivit Business Insider, care citează revista Nature.

E vorba de o rămăşiţă a unei stele care a trecut printr-un proces de colaps gravitaţional. Ea se află la circa 12 milioane de ani lumină de Pământ.

Descoperirea acestei stele ridică numeroase semne de întrebare, pentru că ea sfidează legile fizicii.

Această stea neutronică a fost inclusă în categoria unor surse de lumină pe cât de strălucitoare pe atât de rare, aşa-numitele surse de radiaţii X ultra-luminoase. Această stea neutronică străluceşte de zece ori mai puternic decât orice altă stea similară descoperită până acum.

Astfel de obiecte cosmice apar de regulă când o gaură neagră devorează o stea din apropiere. Imensa forţă gravitaţională a unei găuri negre atrage gazele fierbinţi ale stelei, consumând încet steaua din apropiere.

Pe măsură ce gazul stelar este înghiţit de gaura neagră, se formează un disc ultra-luminos, extrem de fierbinte, în jurul acesteia, disc pe care astronomii îl pot observa de pe Pământ.

Temperatura gazelor din acest disc este de ordinul zecilor de milioane de grade pe scara Fahrenheit, iar cea mai mare parte a luminii pe care o emite un astfel de disc este sub formă de radiaţii X.

Cele mai mari stele neutronice au masa de zeci de ori mai mică decât a găurilor negre. Totuşi, acest pulsar are o strălucire mai puternică decât foarte multe stele devorate de găuri negre observate. Este de zece ori mai strălucitor decât orice alt pulsar observat vreodată şi străluceşte cu intensitatea a zece milioane de sori.

Conform teoriilor de până acum, această stea ar fi trebuit să aibă o strălucire de o sută de ori mai slabă.

Astronomii nu sunt la prima descoperire ce pare imposibilă. Ei au descoperit recent o planetă telurică uriaşă, de 17 ori mai mare decât Terra. Cercetătorii au botezat-o neoficial "Godzilla". Descoperirea ar putea schimba percepţia oamenilor de ştiinţă despre originile Universului.