Play
Ascultă RFI Romania
Play
Ascultă RFI France
Ascultaţi


De ce e robotul Philae mai popular decât Madonna?

Robotul Philae a detectat pe cometa Ciuriumov - Gherasimenko molecule organice conţinând elementul chimic carbon, care se află la baza vieţii pe Terra. Descoperirea a fost făcută în cele 57 de ore de funcţionare pe suprafaţa cometei, înainte ca principala sa baterie să se descarce şi sistemele să se oprească, potrivit Reuters. Pe de altă parte, robotul Philae şi sonda spaţială Rosetta au împreună mai mulţi abonaţi pe Twitter decât cântăreaţa Madonna.

Unul dintre scopurile misiunii Rosetta este să descopere dacă viaţa a fost adusă pe Terra de comete, prin intermediul compuşilor chimici organici pe bază de carbon.

Cometele datează din perioada de formare a Sistemului Solar şi conţin molecule organice extrem de vechi, ca o capsulă a timpului.

Savanţii precizează că deocamdată nu este clar dacă moleculele organice descoperite de robotul Philae includ compuşi complecşi care intră în alcătuirea proteinelor.

Micul robot a putut să radiografieze interiorul cometei, să-i studieze magnetismul, să realizeze imagini cu solul şi să analizeze moleculele complexe de la suprafaţă.

Philae a atins suprafaţa cometei Ciuri, după o călătorie de zece ani prin spaţiu, la bordul sondei spaţiale Rosetta. Misiunea intenţionează să afle mai multe despre cum s-au format planetele şi, poate, chiar cum a apărut viaţa.

Robotul a intrat în stare de hibernare, după ce a rămas fără energie. Bateriile sale s-au golit, iar experţii Agenţiei Spaţiale Europene speră ca apropierea de Soare să reactiveze robotul de dimensiunea unei maşini de spălat.

 

Rosetta şi Philae, vedete pe Twitter

 

Agenţia Spaţială Europeană a devenit foarte comunicativă pe Twitter şi a reuşit să capteze atenţia utilizatorilor de Internet, atribuind fraze şi cuvinte celor doi "aventurieri" ai spaţiului, sonda Rosetta şi robotul Philae şi transformând periplul lor ştiinţific într-o adevărata saga interplanetară.

"Salut, lume!" - prin intermediul acestui mesaj publicat pe Twitter, sonda europeană Rosetta a debutat, în ianuarie, în calitate de "vedetă" pe reţelele de socializare, potrivit AFP. "Frumoasa adormită", potrivit termenilor folosiţi de Agenţie, tocmai ieşise din hibernare, reluând contactul cu Terra, după un "somn" care durase 31 de luni.

Utilizatorii de Internet au urmărit cu multă afecţiune evoluţia celor doi eroi ai spaţiului.

"Rosetta marchează o tranziţie" în strategia Agenţiei Spaţiale Europene, "prin dorinţa ei de a face ca publicul să participe la misiune", explică Fernando Doblas, directorul departamentului de comunicare din cadrul Agenţiei Spaţiale Europene.

Din ianuarie, Agenţia a ştiut să menţină vie atenţia publicului, organizând concursuri sau publicând tweet-uri amuzante, dar şi permiţând utilizatorilor să aibă acces la imagini inedite, "vulgarizând" astfel informaţia ştiinţifică.

Săptămâna trecută, în punctul culminant al misiunii, când sonda a lansat robotul pentru ca acesta să coboare pe cometă, Rosetta şi Philae au generat aproximativ 600 de mii de tweet-uri.

De altfel, cei doi "eroi" au împreună mai mulţi abonaţi pe Twitter decât cântăreaţa Madonna.